اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

افزایش قاچاق سلاح‌های ترکیه به سوریه و شاخ آفریقا از طریق جزایر یمنی

افزایش قاچاق سلاح‌های ترکیه که با عبور از جزایر یمنی برای گروه‌های تروریستی کشورهای منطقه از جمله سوریه و همچنین شاخ آفریقا فرستاده می‌شود مقامات امنیتی یمن را به شدت نگران کرده است.

افزایش قاچاق سلاح‌های ترکیه به سوریه و شاخ آفریقا از طریق جزایر یمنی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، کارشناسان و نظامیان یمنی از اینکه یمن و جزایر وابسته به آن در دریای سرخ پایگاهی برای قاچاق سلاح ترکیه به برخی گروه های تروریستی در برخی کشورهای عربی شده است ابراز نگرانی شدید کردند.

این کارشناسان از دولت یمن خواستند نیروهایی نظامی را در جزایر یمنی مستقر کند که به لانه ای برای مافیای قاچاق سلاح مبدل شده است و ساکنان این جزایر به خاطر حضور قاچاقچیان سلاح  آنجا را ترک کرده اند.

این نگرانی های امنیتی در حالی بروز یافته است که وزارت کشور یمن اعلام کرد پلیس گارد ساحلی با همکاری دستگاه های امنیتی و مقامات گمرک در بندر الحدیده در غرب یمن تعدادی دستگاه های بی سیم و تجهیزات دیگری را در داخل جعبه ای کشف و ضبط کردند که از یکی از بندرهای چین به نام دو تاجر یمنی ارسال شده بود.

یک منبع امنیتی یمن گفت: افزایش نگرانی ها به خاطر افزایش بار تسلیحات ترکیه ای است که در آب های منطقه یمن از سوی مقامات یمنی و نیروهای بین‌المللی کشف و ضبط می شود.

هشت محموله تسلیحات ترکیه طی شش ماه گذشته در آب های یمن توقیف شده است هفته گذشته یک کشتی در سواحل استان الحدیده در غرب یمن توقیف شد.

ناصر محمد باجیل یکی از رهبران حزب کنگره عمومی و عضو کنفرانس گفت‌وگوهای ملی در یمن تاکید کرد: مافیای تجارت سلاح در قاچاق محموله های سلاح در یمن برای ارسال آن به کشورهای منطقه و شاخ آفریقا فعال بوده و به دنبال اجرای طرح های جدایی طلبانه و از هم پاشیدن کشورهای منطقه و تحریک گروه های تروریستی برای ایجاد فتنه های قومی و مذهبی در داخل کشورهای عربی هستند.

باجیل تاکید کرد: درصد زیادی از سلاح هایی که از یمن می گذرد مافیای سلاح که یمنی و یا غیر یمنی هستند آن را قاچاقی به کشورهای عربی منطقه و شاخ آفریقا می فرستند.

این مقام یمنی تاکید کرد که سلاح های کشف شده تنها درصد اندکی از تسلیحاتی است که مافیا موفق به قاچاق آن به کشورهای منطقه و آفریقا می شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول