اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی:

تحقق مطالبات رهبری به ارتقای جایگاه جهانی مطالعه ایران می‌انجامد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی گفت: ارتقای سطح مطالعه افراد جامعه و رسیدن به جایگاه جهانی سرانه مطالعه در ایران، در گرو تحقق مطالبات رهبری است.

تحقق مطالبات رهبری به ارتقای جایگاه جهانی مطالعه ایران می‌انجامد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، علی رحیمی در جمع کارشناسان ستادی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت به مطالعه اظهار کرد: پی‌گیری مطالبات رهبری در خصوص کتاب و کتاب‌خوانی امری ضروری است که به ارتقای جایگاه جهانی سرانه مطالعه ایران می‌انجامد.

رحیمی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با کتابداران به ترویج کتاب‌خوانی توسط دستگاه‌های مسئول، راهنمایی کتاب‌خوانان توسط کتابداران، افزایش سرانه مطالعه کتاب، تشکیل گروه‌ها برای بررسی سیرهای مطالعاتی و برخی موارد دیگر اشاره کرد که پیگیری این نکات مهم راه‌گشایی موثر برای رسیدن به چشم‌انداز پیش‌بینی شده برای کتابخانه‌ها خواهد بود.

وی اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی یکی از ابزارهای اصلی برای رشد فرهنگی در جامعه است که با فراهم کردن منابع مفید، به رفع نیازهای افراد و گروه‌های مختلف جامعه کمک قابل توجهی خواهد شد.

رحیمی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی لازم برای دست‌یابی به مطالبات رهبری انجام شده است، افزود: اجرای طرح این چند کتاب به منظور معرفی کتاب‌های مفید و برتر برای جهت‌دهی برای سیرهای مطالعاتی، اجرای طرح کتاب من، نمایه نشریات، سامانه کتابخانه همراه (بلوتوث کتاب)، شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای کشور و نرم‌افزار چند رسانه‌ای با بیش از یک میلیون فایل صوتی، تصویری و متن، برخی از اقدامات انجام شده برای نیل به این مطالبات است.

وی از روز دیدار کتابداران سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب به عنوان سرمایه معنوی برای جامعه کتابداران و کتابخانه‌های عمومی یاد کرد و گفت: راه‌اندازی گنجه‌های کتاب، راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی و معرفی کتاب در رادیو و تلویزیون از دیگر برنامه‌های انجام شده برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/63002/س/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول