اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی:

شورای نگهبان آزمون سختی را در انتخابات پشت سر گذاشت

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی تاکید کرد: شورای نگهبان در انتخابات 24 خرداد واقعاً آزمون سختی را پشت سر گذاشت.

شورای نگهبان آزمون سختی را در انتخابات پشت سر گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی‌اکبر وحیدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با گرامیداشت 25 تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار کرد: تجمیع انتخابات در این دوره که برای نخستین بار انجام می‌شد، باعث شده تا مسئولیت سنگینی را این شورا عهده‌دار شود.

وی تصریح کرد: انتخابات این دور به گونه‌ای بود که چهارمین انتخابات شوراهای اسلامی مشی اجتماعی و در قالب محلی و انتخابات ریاست جمهوری با کارکرد سیاسی و حوزه کشوری داشته که با این وجود با ایثارگری‌های مسئولان انتخابات به ویژه فرمانداران این عرصه به نحو شایسته رقم خورد.

وحیدی گفت: خوشبختانه از تمامی ظرفیت‌های امنیتی، سیاسی، قضایی، نظارتی و اجرایی انتخابات برای برگزاری انتخابات پرشور بهره گرفته شده و حماسه سیاسی خلق شد.

* 33/81؛ میزان مشارکت قطعی مردم خراسان شمالی در انتخابات

سخنگوی هیئت نظارت یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خراسان شمالی آمار قطعی مشارکت مردم این استان در انتخابات ریاست جمهوری را 33/81 اعلام کرد.

وی اظهار کرد: در مجموع 479 هزار و 618 هزار نفر در این انتخابات شرکت کردند که نسبت به دور قبل انتخابات ریاست جمهوری با 18 هزار و 693 نفر رشد همراه بوده است.

وحیدی با بیان اینکه بیشترین مشارکت مردم شهرستان‌های این استان به نسبت جمعیت به گرمه اختصاص دارد، گفت: بیش از 95 درصد از واجدان شرایط در این شهرستان در انتخابات شرکت داشتند.

وی همچنین کم‌ترین میزان مشارکت به نسبت واجدان شرایط رای را اسفراین عنوان کرد و افزود: 614 نفر در این شهرستان نسبت به دوره قبل افت مشارکت بوده است.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی از رشد مشارکت مردم شهرستان مرزی راز و جرگلان در این دور از انتخابات خبر داد و گفت: 28 هزار و 303 نفر از مردم این خطه در این انتخابات شرکت داشته که نسبت به دور قبل با پنج هزار و 320 نفر افزایش همراه است.

وی همچنین شهرستان‌های مانه و سملقان، شیروان، فاروج، جاجرم، گرمه و بجنورد را به ترتیب پس از راز و جرگلان دارای بیشترین رشد در مشارکت این دور از انتخابات ریاست جمهوری نسبت به دور دهم دانست.

وحیدی اظهار کرد: بر همین اساس در بجنورد 165 هزار و 208 نفر، جاجرم 22 هزار و 379 نفر، شیروان 88 هزار و 667 نفر، فاروج 30 هزار و 188 نفر، مانه و سملقان 57 هزار و 292 نفر، راز و جرگلان 28 هزار و 303 نفر و اسفراین 71 هزار و 433 نفر در انتخابات 24 خرداد مشارکت کردند.

* خراسان شمالی رتبه هفتم کشور در میزان مشارکت را کسب کرد

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی همچنین از کسب رتبه هفتم کشوری این استان در میزان مشارکت در انتخابات 24 خرداد خبر داد.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی پس از استان‌های مازندران، خراسان جنوبی، بوشهر، گیلان، ایلام و زنجان در این جایگاه قرار گرفته است.

به گفته وحیدی، استان‌های خراسان شمالی، گیلان، ایلام و زنجان در گروه مشارکت 81 درصد قرار داشته که فاصله کمی در حد چند صدم با یکدیگر دارند.

* شورای نگهبان به رسالت خود عمل کرده است

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی با اشاره به اینکه تاکنون 32 انتخابات در نظام اسلامی برگزار شده است، گفت: شورای نگهبان در تمامی این انتخابات به رسالت خود به طور کامل عمل کرده است.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم جایگاه و نقش شورای نگهبان را بشناسیم، باید به دیدگاه‌های مسئولان نظام در مورد این شورا توجه شود، اظهار کرد: همواره بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب در مورد جایگاه رفیع این شورا بیانات ارزشمندی را ارائه کرده‌اند.

وحیدی تصریح کرد: البته دشمنان نظام اسلامی نیز همواره نگاه مغرضانه به این جایگاه داشته و درصدد تضعیف آن برآمده‌اند لیکن این شورا در طول عمر پر برکت خود به رسالت واقعی خود جامه عمل پوشانده است.

انتهای پیام/63002/س40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول