اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی کرمانشاه:

کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها فرصتی در راستای حبس‌زدایی است

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: دستورالعمل سامان‌دهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها فرصت مغتنمی در راستای حبس‌زدایی و نیل به اهداف نظام قضائی کشور است.

کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها فرصتی در راستای حبس‌زدایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دومین نشست هماهنگی در راستای اجرای دستورالعمل سامان‌دهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، در زندان مرکزی کرمانشاه برگزار شد و بر اجرای کامل این دستورالعمل تاکید شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی زندان‌ها، در این نشست، مجتبی ملکی با اشاره به سیاست‌های کلان دستگاه قضائی کشور در زمینه حبس‌زدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: دستورالعمل سامان‌دهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها فرصت مغتنمی در راستای حبس‌زدایی و نیل به اهداف نظام قضائی کشور است.

 در ادامه معاون دادستان و قاضی ناظر زندان کرمانشاه با تاکید بر اجرای آیین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها گفت: از زمان ابلاغ این دستورالعمل تاکنون هر هفته در دو نوبت جلسه شورای طبقه‌بندی زندان با حضور اعضاء تشکیل شده و تاکنون بالغ بر 124 نفر از زندانیان مشمول این بخش‌نامه آزاد شده‌اند.

الواری با اشاره به ماده 58 قانون جدید مجازات اسلامی و تغییر شرایط آزادی مشروط اظهار داشت: مطابق رویه جدید پرونده تعداد زیادی از زندانیان واجد الشرایط که در طول مدت تحمل کیفر حسن اخلاق و رفتار از خود نشان داده‌اند به صورت خارج از نوبت رسیدگی شده و از زندان آزاد خواهند شد.

در ادامه، اژدر اسد بیگی، مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه نیز با اشاره به تاثیر حبس بر زندانی و خانواده‌های آنان تصریح کرد: در رویکرد نوین قضایی کشور سیاست حبس‌زدایی و بهره‌گیری از مجازات‌های جایگزین نیز مورد توجه  قرار گرفته است.

انتهای پیام/2700/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول