اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کری برای گفت‌‌وگو درباره تحولات منطقه به «اردن» سفر می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از سفر وزیر خارجه این کشور به پایتخت اردن به منظور گفت‌وگو درباره تحولات سوریه، مصر و همچنین مذاکرات سازش خبر داد.

کری برای گفت‌‌وگو درباره تحولات منطقه به «اردن» سفر می‌کند

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، «جن پساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران اعلام کرد که «جان کری» برای گفت‌وگو با سران عرب و مقامات اردن درباره تحولات خاورمیانه به «امان» پایتخت اردن سفر می‌کند.

وی تصریح کرد که وضعیت سوریه و مسئله مصر و همچنین گفت‌وگوهای سازش میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها از محورهای اصلی گفت‌وگوی کری با مقامات اردنی است.

پساکی ادامه داد: کری تمایلی ندارد در سفر فعلی خود به پاکستان برود و امیدوار است که این سفر به زودی انجام بگیرد. من تاریخی درباره زمانبندی این سفر ندارم.

وی تأکید کرد: روز چهارشنبه، 17 ژوئیه، کری دیدارهایی را با رهبران اردن و اتحادیه عرب برگزار خواهد کرد. در حین این دیدارها، وزیر خارجه آمریکا اطلاعات به روز خود درباره صلح خاورمیانه، همانطور که در دیدار با هیأت اتحادیه عرب در واشنگتن در آوریل گذشته وعده داده بود، ارائه خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اینگونه ادامه داد: در خصوص گزینش رهبری ائتلاف جدید مخالفان سوریه که هفته گذشته تشکیل شد، انتظار داریم که کری درباره سوریه نیز گفت‌وگوهایی را انجام دهد.

پساکی تأکید کرد که وزیر خارجه آمریکا برنامه‌ای برای سفر به سرزمین اشغالی در این سفر خود ندارد.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که کری شب، دوشنبه، واشنگتن را به مقصد امان ترک کرده است و جن پساکی در خصوص مذاکرات سازش خاورمیانه گفت: وزیر خارجه آمریکا در صورتیکه احساس نکند فرصت برای برداشتن گام‌های روبه جلو در خصوص به روز کردن اطلاعات نمایندگان اتحادیه عرب  وجود ندارد، به منطقه بازنخواهد گشت.

یکی از مقامات فلسطینی به رویترز در رام الله اعلام کرد که «محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه‌شنبه یا چهارشنبه در خصوص از سرگیری مذاکرات سازش با کری دیدار می‌کند.

پساکی از اظهارنظر درباره احتمال دیدار کری با مقامات فلسطینی یا اسرائیلی خودداری کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول