اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

شهرستانی نیست که کتابخانه و مجتمع فرهنگی و هنری نداشته باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز شهرستانی در کشور وجود ندارد که کتابخانه و مجتمع فرهنگی و هنری نداشته باشد.

شهرستانی نیست که کتابخانه و مجتمع فرهنگی و هنری نداشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد حسینی دوشنبه شب در آیین بهره‏ برداری از طرح‏های عمرانی دولت در سمنان با بیان اینکه طرح‌های مهر ماندگار دیگری نیز در کشور وجود دارد که مراحل پایانی خود را می‌گذراند، گفت: در این بین می‌توان به آماده‌‌سازی 8 مجموعه فرهنگی و هنری بزرگ با تالارهای قابل ملاحظه در کشور اشاره کرد.

وی افزود: این پروژه‌ها مراحل نهایی خود را طی می‌کنند و با امکانات بسیار وسیع در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند تا میزان جشنواره‌های سراسری و ملی باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز شهرستانی وجود ندارد که کتابخانه و مجتمع فرهنگی و هنری نداشته باشد، اظهار کرد: در معدود مناطقی که این مجتمع‌ها احداث نشده، اقدامات دولت برای خدمات‌رسانی به مردم در دست انجام است.

لزوم فراهم‌سازی زیرساخـت‌ها به ویژه در بخش فرهنگ و هنر

حسینی با تأکید بر لزوم فراهم‌سازی زیرساخـت‌ها به ویژه در بخش فرهنگ و هنر اضافه کرد: امروز باید در بخش نرم‌افزاری شاهد رشد، پویایی و بالندگی کشور باشیم و روند پرشتاب سال‌های اخیر همچنان ادامه یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در کشور درسال‌های اخیر قوت گرفته است، گفت: دولت می‌کوشد تا کتاب در دسترس همگان قرار گیرد و کتابخانه‌های عمومی به شکل مطلوبی تجهیز شوند.

حسینی حضور در نمایشگاه‌های کشورهای دیگر جهان را نیز در همین راستا ارزیابی کرد و گفت: در بحث کتاب جایزه‌های متعددی نظیر جایزه جلال آل احمد، جایزه پروین اعتصامی و جایزه کتاب فصل در کشور ایجاد شد تا رقابت خوبی را بین اهل قلم ایجاد کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در برهه کنونی اگر می‌خواهیم سینما و تئاتر خوبی داشته باشیم و فعالیت‌ها در این حوزه‌ها سامان یابد، باید به بخش کتاب بیشتر رسیدگی شود و رویکرد ما در این حوزه اهمیت دادن به قلم باشد.

جشنواره‌ها در کشور رویکرد ایرانی و اسلامی دارد

وی گفت: جشنواره‌هایی که در کشور برگزار می‌شود همگی رویکرد ایرانی و اسلامی داشته و ما این را نمی‌پسندیم که بخواهیم رویکردهای دیگران را فقط ترجمه کرده و در کشور پیاده‌سازی کنیم.

حسینی گفت: تکریم بزرگان و عالمان نیز همواره به عنوان یکی از برنامه‌های اساسی دولت و شخص رئیس جمهور مدنظر قرار داشته است و در طول این مدت بیش از 100 نفر را در برنامه‌های ملی و کشوری به علاقه‌مندان شناساندیم و خدمات آنها را گرامی داشتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در دوران اصلاحات بیشتر به بحث‌های سیاسی تا انجام کار توجه می‌شد، گفت: آن زمان تلاش‌ها بر این معطوف شده بود که فضای سیاسی بر دانشگاه حاکم شود ولی در سال‌های اخیر شاهد هستیم که مباحث علمی و فناوری در تمام بخش‌ها مدنظر قرار گرفته است و این روحیه در آینده نیز باید ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/2249/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول