اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پرداخت دو میلیارد تومان اتفاق می‌افتد

143 خانواده زندانی جرائم غیرعمد چشم انتظار خیران

مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان‌شرقی گفت: 143 نفر زندانیان جرایم غیرعمد در زندان‌های استان وجود دارد که پرداخت دو میلیارد تومانی کمک مالی خیرین، این امکان را فراهم خواهد آورد که زندانیان در عید سعید فطر در کنار خانواده‌های خود باشند.

143 خانواده زندانی جرائم غیرعمد چشم انتظار خیران

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی،  حجت‌الاسلام علی محرمی اظهار داشت: در مجموع 143 نفر زندانیان جرایم غیرعمد در زندان‌های استان وجود دارد که پرداخت دو میلیارد تومانی کمک مالی خیرین، این امکان را فراهم خواهد آورد که زندانیان در عید سعید فطر در کنار خانواده‌های خود باشند.

مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: ستاد دیه استان درصدد است که با کمک‌های مردم به خصوص خیران اصناف و بازار 143 نفر از این زندانیان را به کانون گرم خانواده در عید سعید فطر بازگرداند.

محرمی اعلام کرد: تعداد زندانیان جرایم غیرعمد تبریز 63 نفر و در شهرستان‌های اهر، میانه، مرند، سراب، مراغه، جلفا و هشترود به ترتیب 8، 18، 15، 6، 24، 5 و 4 نفر بوده که از این تعداد یک نفر زن به جرم قتل شبه عمد در بین این زندانیان است.

وی افزود: در بین 63 زندانی جرایم غیرعمد 35 نفر مربوط به تصادفات رانندگی که منجر به فوت  شده و 6 نفر مربوط به جرح و دو نفر مربوط به حادثه کارگاهی و هفت نفر مربوط به مهریه و هشت نفر محکومیت مالی و چهار نفر زندانیان نفقه است.

مدیر عامل ستاد دیه استان  با بیان آیات و روایات از متون اسلامی افزود: ماه رمضان ماه بندگی و احسان و خیرات و تلاش برای رفع نیازمندی‌های نیازمندان جامعه اسلامی است؛ ما در دعای این ماه از خداوند می‌خواهیم «اللهم فک کل اسیر» پس انسان‌هایی به جهت عجز از پرداخت دیون ناشی از جرایم غیرعمد از قبیل تصادفات رانندگی روانه زندان‌ها شده و از نعمت آزادی محروم شده و خانواده‌های آنان با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌شوند، نیازمند کمک و مساعدت همه اقشار جامعه است.

وی با اشاره به سابقه تأسیس ستادهای دیه و برگزاری جشن‌های گلریزان که توسط جمعی از بازاریان نیک اندیش و مخصوصا شهید لاجوردی، اظهار داشت: خاستگاه اصلی این سنت حسنه ماه مبارک رمضان بوده که امسال نیز همچون سالهای گذشته همایش‌های گلریزان برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دهمین جشن گلریزان تبریز نیز دو مردادماه همزمان با سالروز ولادت امام حسن المجتبی (ع) درمحل هتل پارس برگزار خواهد شد

مدیر عامل ستاد دیه استان آذربایجان شرقی با تبیین استفتائات مراجع معظم تقلید مبنی بر پرداخت دیون زندانیان جرایم غیرعمد از محل زکات از مردم خیر و نوع دوست و انقلابی خواست امسال نیز با مشارکت فعال در این امر خداپسندانه ستاد دیه استان را در امر نجات این زندانیان یاری کنند که حساب 100100 بانک تجارت قابل واریز از سراسر کشور آماده دریافت کمک‌های مردمی است.

وی اذعان داشت: بانک‌های عامل صندو‌ق‌هایی در محل برگزاری جشن جهت تسهیل پرداخت وجوه از طریق سیستم‌های بانکی برای شرکت‌کنندگان و خیرین ایجاد خواهند کرد.

در دهمین جشن گلریزان امسال در تبریز، خانواده بزرگ همیاران حقوق بشر دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی نیز حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/60002/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول