اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تاکید معاون وزارت خارجه آمریکا بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر در مصر

همزمان با درخواست اخوان‌المسلمین مصر برای برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز حامیان مرسی، معاون وزیر امور خارجه آمریکا که در مصر به سر می‌برد،‌ بر ضرورت گذار و تشکیل دولتی دموکراتیک و فراگیر در مصر تاکید کرد.

تاکید معاون وزارت خارجه آمریکا بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر در مصر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از «صدای آمریکا»، «ویلیام برنز» معاون وزیر امور خارجه آمریکا که برای اولین بار از زمان عزل «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر توسط ارتش این کشور، به منظور دیدار و گفت‌وگو با رهبران موقت مصر، عازم این کشور شده است، بر ضرورت اجرای گذار به سمت تشکیل دولتی فراگیر و منتخب دموکراتیک در مصر تاکید کرد.

بر اساس این خبر، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که برنز، امروز دوشنبه و فردا سه شنبه نیز با جامعه مدنی و سران تجاری مصر دیدار و گفت و گو خواهد داشت.

خبر برگزاری چنین نشست هایی در شرایطی گزارش می شود که اخوان المسلمین مصر به حامیان خود تاکید کرده است که امروز دوشنبه به صورت مسالمت آمیز در قاهره تجمع کنند و اعتراض خود را به عزل مرسی از ریاست کشور، به تصویر بکشند.

هزاران مصری در طول روزهای گذشته در نزدیکی مسجد رابعه العدویه در شمال شرقی قاهره تظاهرات کرده و خواستار بازگشتن مرسی به قدرت شده اند.

این در حالیست که فرمانده ارشد مصر در سخنرانی ملی یکشنبه (روز گذشته) خود از تصمیم عزل مرسی دفاع کرد و این تصمیم را پاسخ به خواسته مردم مصر توصیف کرد.

«عبدالفتاح السیسی» فرمانده کل نیروهای مسلح مصر اعلام کرد که مرسی مشروعیت خود را به دلیل اعتراضات گسترده مخالفانش از دست داد.

رئیس جمهور عزل شده مصر در حال حاضر در مکان نامعلومی است و این در حالیست که تعدادی از اعضای ارشد اخوان المسلمین نیز در بازداشت به سر می برند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول