اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قاهره امروز شاهد صحنه‌آرایی مخالفان و موافقان «محمد مرسی»

بعد از گذشت بیش از دو هفته از برکناری محمد مرسی، هنوز حامیان و مخالفان وی خواستار برپایی تظاهرات‌هایی در حمایت و مخالفت با او شده‌اند و هر دو طرف تأکید کرده‌اند به تحرکات خود ادامه خواهند داد.

قاهره امروز شاهد صحنه‌آرایی مخالفان و موافقان «محمد مرسی»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «الجزیره»، حامیان «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر در بیانیه‌ای در «الرابعه العدویه» خواستار بزرگترین تجمع در چند روز گذشته برای بازگرداندن مشروعیت شدند و تأکید کردند که تحرکات اعتراضی خود را افزایش و توسعه خواهند داد.

حامیان مرسی همچنین بیانیه‌های ارتش را که از آنها خواسته بود به اعتراض‌های خود پایان دهند، محکوم کردند و نسبت به پیگرد قانونی رهبران اخوان المسلمین انتقاد کردند و خواستار بازگشت مرسی به جایگاه خود شدند.

در همین راستا نمایندگان اتحادیه‌های دانش آموزی در مصر خواستار محاکمه عاملان کشتار حامیان مرسی در برابر گارد ریاست جمهوری شدند و تأکید کردند که به تحرکات خود برای بازگشت مرسی ادامه خواهند داد.

از سوی دیگر نیز «جبهه نجات ملی» با همکاری جریان تمرد و تعدادی از فعالان جوان خواستار تجمع مخالفان مرسی در روز دو شنبه و جمعه در میدان تحریر و روبروی قصر اتحادیه شدند.

معترضان خواستار حمایت از انقلاب 25 ژانویه و ادامه آن در 30 ژوئن شدند و جبهه نجات ملی تأکید کرد که به دلیل پایبندی به اراده ملت و با توجه به دستاوردهای انقلاب با همه تلاش ها برای مقابله با آن برخورد خواهند کرد.

درپی تظاهرات میلیونی مخالفان مرسی و دخالت ارتش و برکناری وی، هزاران نفر از حامیان رئیس جمهور برکنار شده در چند روز گذشته در خیابان‌های اصلی شهر تجمع کرده و خواستار بازگشت مرسی به قدرت شده‌اند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول