اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعتصاب فلسطینیان ۱۹۴۸ در اعتراض به مصادره زمین‌هایشان

فلسطینیان اراضی اشغالی سال ۴۸ در اعتراض به طرح موسوم به «برافر» رژیم صهیونیستی برای مصادره زمین‌های فلسطینیان ساکن النقب، دست به اعتصاب فراگیر زدند.

اعتصاب فلسطینیان ۱۹۴۸ در اعتراض به مصادره زمین‌هایشان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از الحیات، فلسطینیان اراضی 48 در اعتراض به مصادره حدود 800 هزار دونم از اراضی اعراب ساکن النقب و کوچاندن نزدیک به 40 هزار نفر از بادیه‌نشینان این منطقه از روستاهای خود و تخریب 36 روستای عربی که اسرائیل آنها را به رسمیت نمی‌شناسد، تحصن کردند.

کمیته پیگیری عالی جمعیت عرب ساکن اسرائیل به دنبال اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر تصویب طرح برافر و تائید آن در کنست، اعتصاب فلسطینیان اراضی 48 را اعلام کرد.

کمیته مذکور اعلام کرد که این اعتصاب در مخالفت با طرح برافر است که بقای فرزندان ملت فلسطین در منطقه النقب را هدف قرار داده و خطرناک‌ترین طرح‌های رسمی است که موجودیت فلسطینیان در سرزمین خود را تهدید می‌کند.

در همین راستا فروشگاه‌ها و مراکز تجاری و موسسات عمومی از جمله ادارات ملی، مراکز درمانی و بانک‌ها در روستا و شهرهای عربی از صبح امروز بسته شد.

کمیته مذکور از همه روسای ادارات محلی عربی خواسته است تا برای موفقیت این اعتصاب عمومی کمک کرده و در فعالیت‌ها و تظاهرات‌های اعتراض‌آمیز حضور فعال داشته باشند.

این کمیته همچنین بر ضرورت پاسخ قوی و خشمگین و اجرای اعتصاب فراگیر تاکید و اعلام کرد که فعالان فلسطینی در اراضی اشغالی سال 1948 در قدس اشغالی، غزه، رام‌الله، نابلس و الخلیل تظاهرات برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول