اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهرداری کرج:

ارائه طرح‌های تحقیقاتی زمینه‌ساز تدوین استانداردهای توسعه شهری است

معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهرداری کرج گفت: ارائه طرح‌های تحقیقاتی و آموزشی زمینه‌ساز تدوین استانداردهای توسعه شهری است.

ارائه طرح‌های تحقیقاتی زمینه‌ساز تدوین استانداردهای توسعه شهری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری کرج، مهرداد ترابیان گفت: برای دستیابی به توسعه شهری تحقق آیتم‌های متعددی نیاز است که از جمله آن‌ها تدوین طرح‌های کارشناسی مبتنی بر آموزش و تحقیق است.

وی، تعریف معیارهایی که اصول اولیه آن مطالعه و تحقیق باشد برای اجرای برنامه‌های خرد و کلان مدیریت شهری ضروری دانست و افزود: مدیریت شهری به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی انجام اقدامات مختلفی را عهده‌دار است که همه این اقدامات در نهایت به توسعه شهری منتهی می‌شوند؛ بر این اساس و با توجه به اینکه، توسعه شهری نیاز به اجرای طرح‌های کارشناسی شده دارد باید نسبت به دستیابی به شیوه‌های اصولی طراحی برنامه‌های شهری اقدام کرد.

ترابیان، تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات شهری جهت هماهنگی، برنامه‌ریزی و تعیین اولویت در انجام مطالعات، طراحی و اجرای تمام طرح‌های شهری را ضروری دانست و افزود: همه اقدامات عمرانی، زیرساختی و زیربنایی در سطح شهر باید در چارچوب برنامه‌های مصوب اجرایی شود چراکه در این صورت می‌توان نسبت به اجرای موفق این طرح‌ها اطمینان داشت.

ترابیان، نیاز شهر به برنامه‌ریزی‌های استراتژیک را یادآور شد و با بیان این‌که، پیش از این نیز در خصوص ضرورت برنامه‌ریزی‌های استراتژیک مباحثی مطرح شده است، عنوان کرد: با جاری کردن این رویکرد می‌توان ساختارهای شهری را به صورت ویژه و برنامه‌ریزی شده ارتقا داد.

وی، اجرای موفق امور شهری در عرصه‌های مختلف را نیازمند جاری کردن رویکردهای اصولی و منتج به نتایج قابل قبول دانست و افزود: ارائه طرح‌های تحقیقاتی و آموزشی در این راستا نقش مهمی ایفا می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری کرج، مطالعه، طراحی و اجرای سیستم مدیریت کیفیت را از دیگر راهکارهای توسعه شهری ذکر کرد و ادامه داد: با انجام این مهم می‌توان برای امور شهر و رفع نیازهای جامعه شهری برنامه‌ریزی کرد.

ترابیان، ارتقای ساختارهای شهری را از دیگر اهداف مهم در تدوین برنامه‌های جامعه مدیریت شهری دانست و افزود: محور نگرش‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهر باید برای رفع نیازهای عمرانی، رفاهی و خدماتی، طراحی و تدوین شود.

وی، ایجاد هماهنگی بین واحدهای تابعه را از جمله مسائل مهم و ضروری برای دستیابی به اجرای سیستم مدیریت کیفیت دانست و عنوان کرد: همکاری و تعامل بین واحدهای تابعه رسیدن به مدیریت یکپارچه شهری را محقق می‌کند که در پی آن نیز سیستم مدیریت کیفیت به نحو مطلوبی در سطوح مختلف مدیریتی، اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/2302/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول