اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی ابلاغ کالای همراه مسافر صورت گرفت

افزایش ثبت شرکت‌های بازرگانی در منطقه آزاد ارس/ ثبت 243 شرکت در 3 ماه

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس از افزایش چشمگیر ثبت شرکت‌های بازرگانی همزمان با ابلاغ و عملیاتی شدن کالای همراه مسافر در سه ماه نخست سال‌جاری خبر داد.

افزایش ثبت شرکت‌های بازرگانی در منطقه آزاد ارس/ ثبت 243 شرکت در 3 ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، صادق نجفی اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال از بین 243 مورد شرکت ثبت شده 144 شرکت با موضوع بازرگانی به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 289 درصدی دارد.

وی با اشاره به میزان رشد ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس در مدت سه ماه نخست سال‌جاری افزود: در سه ماه 243 شرکت در مرکز ثبت شرکت‌های سازمان منطقه آزاد ارس به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 242 درصدی دارد.

نجفی در ادامه گفت: طی مدت یاد شده 144 مورد شرکت بازرگانی، 52 مورد خدماتی و 47 مورد شرکت تولیدی به ثبت رسیده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل در افزایش ثبت شرکت‌ها در منطقه آزاد ارس ابلاغ و عملیاتی شدن قانون کالای همراه مسافر است، افزود: علت سیر صعودی ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس و به خصوص شرکت‌های بازرگانی ابلاغ کالای همراه مسافر است که تاثیر بسیاری بر فرآیندهای بازرگانی منطقه دارد.

نجفی تصریح کرد: این قانون که مختص برخی مناطق آزاد کشور بود به تازگی به تصویب هیئت دولت رسیده و در سایر مناطق آزاد از جمله ارس نیز عملیاتی شده است.

وی بر لزوم همکاری گمرک ایران و رفع برخی مشکلات جزئی تاکید کرد و اظهار داشت: عملیاتی شدن این قانون در ارس تجارت منطقه و شمال‌غرب کشور را دگرگون می‌کند، بنابراین لازم است برای تسریع در این امر همگان پیشقدم بوده و گامی موثر برای رونق اقتصاد و تجارت بردارند.

نجفی خاطرنشان کرد: اجرای کالای همراه مسافر خاطرات دور این منطقه به عنوان بزرگ‌ترین مرکز گمرکی ایران را در اذهان تداعی کرده و در آینده نزدیک عینیت خواهد بخشید.

انتهای پیام/60002//چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول