اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرماندار فیروزکوه صورت گرفت

بررسی مشکلات آب شرب و زراعی 4 روستای فیروزکوه

در بازدید میدانی فرماندار شهرستان فیروزکوه از چهار روستای بخش مرکزی این شهرستان، مشکلات آب شرب و آب زراعی روستاییان بررسی شد.

بررسی مشکلات آب شرب و زراعی 4 روستای فیروزکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، در این بازدیدهای میدانی که صبح امروز از روستاهای دهین، امین‏آباد، لاسم چشمه و کتالان از بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه به عمل آمد، مسائل و مشکلات آب آشامیدنی و کشاورزی روستاییان بررسی و در هر مورد تصمیم مقتضی و شایسته اتخاذ شد.

در خاتمه این بازدیدها، فرماندار شهرستان فیروزکوه به خبرنگار فارس گفت: نهر سنتی روستای دهین به طول تقریبی سه کیلومتر، در چند سال گذشته لایروبی نشده بود که این امر مشکلاتی را برای کشاورزان به دنبال داشت.

ابوالقاسم مهری افزود: با مشارکت بخشداری مرکزی و دهیاری روستا، لایروبی سراسر مسیر توسط بیل مکانیکی انجام شد و آب با سرعت و سهولت در نهر جریان یافت.

وی اظهار داشت: ساماندهی اساسی این نهر مستلزم بررسی‏های اساسی است، اما کشاورزان تاکنون درخواستی مبنی بر بتنی‏ شدن این مسیر ندادند و فعلاً به لایروبی آن اکتفا شده است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: در حدود 10 روز دیگر ساماندهی مسیر آب حدود پنج کیلومتری این روستا که آب‏های سطحی آن به صورت زه آب هدر می‏رود نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از راه‏اندازی چاه آب شرب این روستا که چند سالی مسکوت مانده بود، خبر داد و تصریح کرد: با همکاری منطقه برق و اداره آبفای روستایی شهرستان فیروزکوه، برخی لوازم و تأسیسات این چاه که پیش از این به سرقت رفته بود، تأمین شد و بدین ترتیب مشکلات آب شرب روستای دهین مرتفع شد.

این گزارش حاکی است فرماندار شهرستان فیروزکوه در ادامه به بازدید از وضعیت آب آشامیدنی روستاهای امین‏آباد و لاسم چشمه پرداخت و مقرر شد تا در این روستاها پیمانکاران کار خود را حداکثر ظرف یک هفته آغاز کنند.

در بازدید میدانی آخر فرماندار شهرستان فیروزکوه از وضعیت آب آشامیدنی روستای کتالان، بیل مکانیکی به منظور بهسازی چشمه‏ها، هدایت آب‏ها به حوضچه‏ها، خطوط انتقال، مخزن و در نهایت شبکه توزیع اعزام شد.

همچنین در بازدید از چاه تأمین‏کننده آب این روستا که در کنار بزرگ‏راه فیروزکوه - قائمشهر واقع شده و دچار مشکلات فنی شده بود، مقرر شد تا 200 متر لوله‏گذاری جدید انجام شود تا از طریق پمپاژ نیز مشکل آب روستا مرتفع شود.

انتهای پیام/2568/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول