اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مبارکه در مجلس عنوان کرد

کوتاهی سازمان محیط زیست در احیای گاوخونی

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: حفاظت محیط زیست به عنوان متولی رسیدگی به مباحث زیست محیطی برای احیای تالاب گاوخونی اصفهان کوتاهی کرده است.

کوتاهی سازمان محیط زیست در احیای گاوخونی

علی ایرانپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت تالاب‌های موجود در سطح کشور باید در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار بگیرد، اظهار کرد: تالاب گاوخونی اصفهان به عنوان یکی از مهم‌ترین تالاب‌های موجود در اصفهان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تالاب گاوخونی در سطح ملی و بین‌المللی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اضافه کرد: دوستداران و فعالان عرصه محیط زیست نیز به این تالاب توجه ویژه‌ای دارند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طی سال‌های گذشته تالاب گاوخونی اصفهان به دلیل خشکسالی و کمبود منابع آبی با وضعیت بحرانی مواجه شده است، تصریح کرد: تالاب گاوخونی طی 10 سال گذشته دستخوش خشکسالی‌های موجود در استان شده و حیات این تالاب به خطر افتاده است.

وی با اشاره به اینکه متولیان رسیدگی به مباحث زیست محیطی باید برای حفظ این تالاب چاره‌اندیشی کنند، ادامه داد: حفاظت محیط زیست به عنوان متولی رسیدگی به مباحث زیست محیطی در احیای تالاب گاوخونی اصفهان کوتاهی کرده است.

ایرانپور با بیان اینکه در حال حاضر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی راهکار‌های مورد نیاز برای احیای تالاب‌های موجود در سطح کشور و به ویژه تالاب گاوخونی اصفهان است، تاکید کرد: اختصاص حق‌آبه زیست محیطی به تالاب گاوخونی به عنوان یکی از راهکار‌های مورد نیاز برای حفظ و احیای این تالاب است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ و احیای تالاب گاوخونی باید به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری حفاظت محیط زیست استان قرار بگیرد، افزود: حفاظت محیط زیست باید بودجه‌های مورد نیاز را برای اختصاص حق‌آبه زیست محیطی برای احیای تالاب گاوخونی اختصاص بدهد.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول