اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بسطام:

بسیج و مسجد ترویج‌دهندگان فرهنگ معروف در جامعه هستند

امام جمعه بسطام گفت: باید همه در کنار بسیج و مساجد که پایگاه مردمی جامعه است، در جهت ترویج فرهنگ معروف در جامعه تلاش کنیم.

بسیج و مسجد ترویج‌دهندگان فرهنگ معروف در جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس معصومی امشب در گردهمایی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر بسطام که با حضور بیش از 100 نفر برگزار شد، در سخنانی با اشاره به ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان، ماه مهمانی خداست و ما در این ماه بر سفره خان الهی مهمان هستیم و باید از نعمات این سفره الهی بهره لازم را ببریم.

وی افزود: در ماه رجب و شعبان که ماه امت و پیامبر خدا بود، باید توشه لازم را برای ماه خدا جمع‌آوری می‌کردیم و خوشا به حال آنان که توشه خود را آماده کرده و برای مهمانی خدا مهیا شده‌اند.

امام جمعه بسطام خاطرنشان کرد: باید در ماه رمضان، تمرین تقوا و صبر و تلاش کنیم تا با امساک از خوردن و آشامیدن و پرهیز از گناه در مابقی ایام با برکت انوار این ماه گذران زندگی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع امر به معروف و نهی از منکر و اهمیت آن در جامعه، بیان کرد: تمام نظام‌های الهی و غیرالهی، قوانینی را برای نظم جامعه و احترام به حقوق آحاد جامعه وضع می‌کنند که همه باید از آن تبعیت کنند و اگر نکردند، باید مجازات شوند و با توجه به قانون مورد بازخواست قرار گیرند.

معصومی افزود: در قانون الهی و حکومت اسلام نیز قوانین و مقررات فراوانی داریم که باید آنها را رعایت و به آن احترام بگذاریم و اگر سرپیچی کنیم، در دنیا و آخرت مورد بازخواست قرار خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر برای یادآوری کارهای خوب و عمل به آنها و پرهیز از کارهای زشت و دوری از آنهاست که توسط آحاد جامعه اجرا می‌شود تا نشان دهد که قانون اسلام مترقی است و همه باید در پیشبرد آن نقش داشته باشند.

امام جمعه بسطام خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر دعوت به خیر و نیکی و نهی از زشتی و بدی است و باید به این نکته توجه کرد که این موضوع از سر دل‏سوزی آحاد جامعه و برای بیداری افراد نادان است.

وی تأکید کرد: همه آحاد جامعه وظیفه دارند امر به معروف و نهی از منکر کنند، اما چون شرایطی دارد عده‌ای که با این آداب و شرایط آشنا هستند، مقدم بر دیگران هستند و باید به وظیفه خود عمل کنند.

معصومی با بیان اینکه بسیج که حافظ ارزش‌هاست و پیش‏قدم در این موضوع است، بیان کرد: باید همه در کنار بسیج و مساجد که پایگاه مردمی جامعه است در جهت ترویج فرهنگ معروف در جامعه تلاش کنیم.

امام جمعه بسطام یادآور شد: دعوت مردم به معروفات فقط با قول لین و رفتار نیکو امکان‌پذیر است و باید به این موضوع توجه داشت که اگر می‌خواهید جاذبه داشته باشید، باید با نرمی و لطافت و رفتار احسن حرکت کنید.

وی افزود: باید همه تلاش و همت کنیم تا جامعه را با دستورات صحیح اسلامی آشنا و آنها را به معروف دعوت و از منکر دور کنیم و جامعه‌ای سالم همراه با آرامش و امنیت داشته باشیم.

انتهای پیام/2249/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول