اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

عملکرد طرح هجرت یک میلیون و 800 هزار نفر اعلام شده است

معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: در سال‌جاری عملکرد طرح هجرت برابر یک میلیون و 800 هزار نفرروز اعلام شده است.

عملکرد طرح هجرت یک میلیون و 800 هزار نفر اعلام شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر کریمی بعدازظهر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت بسیج سازندگی استان زنجان با اشاره به اینکه در تیر و آذرماه سال گذشته دو جلسه پشتیبانی طرح هجرت تشکیل شد، اظهار داشت: امروز نخستین جلسه مربوط به اردوهای طرح هجرت سال‌جاری برگزار می‌‌شود.

وی به مقایسه عملکرد اردوهای طرح هجرت سال 90 و سال گذشته اشاره کرد و افزود: برای طرح هجرت سال 90 در مجموع یک میلیون نفر روز پیش‌بینی شده بود.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه با تلاش همه دستگاه‌ها عملکرد نهایی سال 90 به یک میلیون 361 هزار 622 نفرروز رسید، ابراز داشت: این عملکرد رشد 136 درصدی را نسبت به مقدار پیش‌بینی شده نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در اردوهای طرح هجرت سال گذشته پنج درصد افزایش نسبت به سال 90 در مجموع یک میلیون و 500 نفر پیش‌بینی شده بود، اذعان داشت: با وجود همه مشکلات موجود در زمینه اعتبارات، عملکرد طرح هجرت در سال گذشته به یک میلیون 409 هزار و 876 نفر رسید.

کریمی ادامه داد: در سال گذشته با عملکرد 94 درصدی رقم خوبی برای اردوهای طرح هجرت اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر رشد جهشی در حجم عملکرد اردوهای طرح هجرت را شاهد بوده‌ایم.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های طرح هجرت تحرک و تلاش بیشتری داشته‌اند، بیان داشت: برای سال‌جاری عملکردی برابر یک میلیون و 800 هزار نفرروز در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: تلاش دستگاه‌ها برای محرومیت‌زدایی روستاهای محروم و فاقد امکانات است.

کریمی به دستگاه‌های برتر سال گذشته که عملکرد مطلوبی در زمینه ارائه خدمات در قالب اردوهای طرح هجرت داشته‌اند، اشاره و تصریح کرد: بنیاد مسکن با 36 هزار و 550 نفر رتبه نخست را در استان زنجان داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی با 35 هزار نفر در جایگاه دوم اردوهای طرح هجرت قرار گرفت، یادآور شد: همچنین آموزش و پرورش با 34 هزار و 181 نفر و اداره راه و شهرسازی با 19 هزار و 200 نفر در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان در ادامه به بحث احداث و تکمیل خانه‌های بهداشت مورد نیاز استان زنجان اشاره کرد و متذکر شد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته خانه‌های بهداشت تا دهه فجر سال‌جاری به طور کامل در روستاها هدف‌گذاری و اتمام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در بحث احداث خانه بهداشت پیشرفت خوبی داشته است، عنوان داشت: احداث 464 خانه بهداشت جزو برنامه‌های عمرانی شبکه بهداشت روستایی استان زنجان قرار دارد.

کریمی با بیان اینکه تاکنون 415 خانه بهداشت در استان زنجان راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: 50 خانه بهداشت باقی مانده در دست احداث است.

وی ادامه داد: همچنین در سال‌جاری احداث سه خانه بهداشت در برنامه‌های اجرای این طرح قرار دارد.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با تأکید بر اینکه اعتبارات احداث سه خانه بهداشت به صورت مشارکتی تهیه می‌شود، تأکید کرد: یک سوم این بودجه را قرارگاه کوثر بسیج سازندگی استان زنجان تأمین می‌کند.

وی در پایان اضافه کرد: همچنین یک سوم بودجه توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و یک سوم باقی مانده نیز توسط اعتبارات استانداری تأمین می‌شود.

انتهای پیام/73008/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول