اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری استان لرستان‌:

موافقت اولیه راه‌اندازی 5 مرکز رشد در لرستان اخذ شد‌

رئیس پارک علم و فناوری ‌لرستان گفت: موافقت اولیه برای راه‌اندازی پنج مرکز رشد در این استان ‌اخذ شده است.

موافقت اولیه راه‌اندازی 5 مرکز رشد در لرستان اخذ شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مجید یاراحمدی عصر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه لرستان گفت: تکلیف مرکز رشد بروجرد در کارگروه ارزیابی فناوری وزارت علوم قطعی شده است.

وی افزود: در این هفته نیز تکلیف مرکز رشد نورآباد و خرم‌آباد در این کارگروه مشخص می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان لرستان گفت: مراکز رشد الیگودرز و دورود تا پایان مرداد ماه امسال وارد کارگروه ارزیابی فناوری وزارت علوم می‌شوند.

یاراحمدی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته 50 هکتار زمین به مراکز رشد شهرستان‌های دورود، ازنا، الیگودرز و بروجرد اختصاص داده شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان لرستان گفت: راه‌اندازی این مراکز حکم مناطق آزاد تجاری را دارند و شرکت‌های دانش بنیانی که راه‌اندازی می‌شوند، تا 15 سال از معافیت مالیاتی و گمرکی برخوردار می‌شوند.

*لرستان در جشنواره علم تا عمل حضور پررنگی دارد

رئیس پارک علم و فناوری استان لرستان با بیان اینکه لرستان آماده حضور قدرتمند در جشنواره علم تا عمل، گفت: تاکنون 40 طرح آماده ارائه به معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری شده است.

وی افزود: پارک علم و فناوری لرستان به عنوان دبیر این جشنواره در لرستان فعالیت خود را در خرداد ماه آغاز کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان لرستان گفت: جشنواره و نمایشگاه علم تا عمل به صورت کشوری در شهریور ماه امسال در مصلای امام خمینی(ره) به مدت سه روز برگزار می‌شود.

وی افزود: مخاطبان این نمایشگاه پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد، مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی هستند.

یاراحمدی گفت: ستادهای فناوری‌های راهبردی، کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت، انجمن‌های علمی، سازمان‌های مردم نهاد در حوزه علم و فناوری، مراکز مالی ارائه دهنده خدمات به توسعه فناوری، نخبگان، مخترعان و محققان، رسانه‌ها و مطبوعات مرتبط با علم و فناوری از دیگر مخاطبان این جشنواره است.

وی با تاکید بر اینکه این جشنواره در دو فاز استانی و ملی برگزار می‌شود، گفت: در فاز استانی طرح‌های برتر استان داوری و انتخاب می‌شود و برای شرکت در جشنواره ملی معرفی می‌شوند.

یاراحمدی گفت: شرکت کنندگان می‌توانند طرح‌های خود را به دبیرخانه این جشنواره و از طریق سایت استانی به نشانی www.lstp.ir و یا سامانه ملی به نشانی www.isti.ir ارسال کنند.

وی یادآور شد: در این جشنواره با پایان داوری آثار ارسال شده به دبیرخانه 25 طرح برتر انتخاب شده و برای حضور در نمایشگاه و جشنواره ملی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی می‌شوند.

رئیس پارک علم و فناوری استان لرستان با بیان اینکه محصولات شرکت‌های دانش بنیان لرستان در بازارهای جهانی عرضه می‌شوند، گفت: از طریق سازمان جهانی پارک‌های علم و فناوری پیگیر هستیم، تا زمانی که تولیدات شرکت‌های دانش بنیان لرستان به سطح قابل قبولی برای عرضه در بازارهای جهانی رسیدند، دفاتر این شرکت‌ها در کشورهای هدف راه‌اندازی شوند.

یاراحمدی یادآور شد: در حال حاضر پیگیر راه‌اندازی دفاتر شرکت‌های دانش بنیان در کشورهای روسیه، چین و ترکمنستان هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت: در حال حاضر 60 طرح دانش بنیان تحت پوشش پارک علم و فناوری لرستان و 33 طرح دیگر نیز در حال داوری هستند.

وی با بیان اینکه دولت سال گذشته 80 میلیارد تومان به شرکت‌های دانش بنیان اعتبار داده گفت: تولید ثروت در این شرکت‌ها 1200 میلیارد تومان بوده است و در واقع بین 15 تا 16 برابر بازدهی داشته‌اند.

انتهای پیام/2304/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول