اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منابع قبیله‌ای یمنی فاش کردند

آموزش یمنی‌های ساکن عربستان برای جنگ در سوریه

منابع آگاه قبیله‌ای یمن فاش کردند که ریاض با وسوسه مالی مهاجران یمنی در عربستان، آنها را برای جنگ در سوریه ترغیب می‌کند و تعدادی از آنها نیز اکنون تحت آموزش قرار دارند.

آموزش یمنی‌های ساکن عربستان برای جنگ در سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه یمنی «الجمهور» نوشت که ریاض، مهاجران یمنی در عربستان سعودی را برای اعزام به سوریه فریب می‌دهد.

منابع آگاه قبیله‌ای یمن در این‌باره گفتند: تعدادی از یمنی‌هایی که عربستان را ترک کرده‌اند، اعلام کردند که پیشنهادهای وسوسه‌کننده‌ای را از سوی افسران سعودی برای جنگ در سوریه علیه ارتش این کشور، دریافت کرده‌اند. همچنین به آنها وعده داده شده که پس از مشارکت در جنگ سوریه، در ارتش عربستان سعودی استخدام خواهند شد.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی چند پایگاه نظامی برای جذب یمنی‌ها و آفریقایی‌ها در مناطق مختلف عربستان ایجاد کرده است و تعدادی از یمنی‌ها نیز در این پایگاه‌ها جذب شده‌اند و در حال حاضرف تحت آموزش نظامی هستند.

در حالی که ارتش سوریه در حال پاکسازی مناطق مختلف این کشور از تروریست‌ها است، کشورهای عربی همپیمان غرب تمام تلاش خود را برای اعزام شبه‌نظامیان بیشتر به سوریه برای داغ کردن آتش درگیری‌ها در این کشور، وقف می‌کنند. به طوری که «نور الدین الحلبی» فرمانده جبهة النصرة در نزدیکی حلب سوریه امروز اعتراف کرد: طی سه هفته گذشته، نزدیک به 1200 مبارز خارجی و عربی از طریق سوریه وارد ترکیه شده‌اند و دوشادوش افراد مسلح مسلمان در حمص، درعا و دمشق با نظام حاکم سوریه می‌جنگند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول