اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور امام جمعه دلفان:

بهره‌برداری از مسجد امام حسین(ع) روستای باباجان دلفان آغاز شد

در گرامیداشت ماه مبارک رمضان با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان دلفان بهره‌برداری از مسجد امام حسین(ع) روستای باباجان این شهرستان آغاز شد.

بهره‌برداری از مسجد امام حسین(ع) روستای باباجان دلفان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دلفان، این مسجد در زمینی به مساحت هزار و 200 متر مربع با زیربنای 600 متر مربع ساخته شده است که مبلغ 800 میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی و دولتی برای ساخت آن هزینه شده است.

امام جمعه دلفان ظهر امروز در مراسم افتتاح این مسجد با اشاره به اهمیت ساخت مسجد در دین مبین اسلام گفت: مسجد از صدر اسلام تاکنون محل تجمع مسلمانان جهت برقراری وحدت و برادری و تصمیم‌گیری‌های مهم مسلمین بوده است.

حجت‌الاسلام سید جعفر مرادیانی با اشاره به اینکه از 446 روستا و مرکز شهرستان دلفان تنها 80 مسجد و شش حسینیه وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد هشت مسجد در مرکز شهرستان و مابقی در روستاها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه 40 مسجد دیگر نیز در حال ساخت است، افزود: با توجه به تعداد بالای روستاها این شهرستان به 300 مسجد دیگر نیاز دارد.

امام جمعه دلفان همچنین به اهمیت پرداخت زکات توسط کشاورزان منطقه پرداخت و افزود: کشاورزان می‌توانند با پرداخت زکات در ساخت مساجد این شهرستان نقش بسزایی داشته باشند.

شهرستان دلفان با دو هزار و 740 کیلومتر وسعت در شمال غربی استان لرستان قرار دارد.

انتهای پیام/2304/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول