اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرمسار خواستار شد

اصلاح برخی نابسامانی‏های اجتماعی به ویژه در مسئله ازدواج

امام جمعه گرمسار اصلاح برخی نابسامانی‏های اجتماعی را به خصوص در مسئله ازدواج و تامین جهیزیه خواستار شد.

اصلاح برخی نابسامانی‏های اجتماعی به ویژه در مسئله ازدواج

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمسار، سی و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گرمسار در سالن اجتماعات فرهنگ‏سرای خورشید تابان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

حجت‏ الاسلام والمسلمین سیدعلی مهدی‏ نژاد، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گرمسار، ضمن تقدیر از حضور حداکثری و به موقع اعضای شورای فرهنگ عمومی، بیاناتی را در خصوص بهره‏ گیری بیشتر از سرچشمه‏ های معنوی ماه مبارک رمضان ارائه کرد.

وی همچنین با اشاره به مقوله جمعیت، اصلاح برخی نابسامانی‏های اجتماعی را به خصوص در مسئله ازدواج و تامین جهیزیه عنوان کرد و خواستار فرهنگ‏ سازی رشد معقول جمعیت بین خانواده‏ ها و جلسات خانگی مختلف شد.

داریوش طاهری، فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی گرمسار نیز با اشاره به اعتقادات دینی مردم مبنی بر اتصال انقلاب اسلامی به انقلاب جهانی حضرت حجت ابن ‏الحسن (عج)، رویکرد انقلاب اسلامی را فرهنگی دانست.

وی حضور میلیونی مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی را در تمامی عرصه‏ های سیاسی و اجتماعی به ویژه انتخابات تایید و تأکیدی بر این موضوع خاطرنشان کرد.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی گرمسار همچنین با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‏های جمعیتی کشور، هماهنگی بین دولت و مردم را در این موضوع به عنوان یک نیاز لازم بیان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با توجه به سند چشم‏ انداز کشور، همگان بتوانیم به رشد کیفی و کمی مطلوب به سمت تولید جمعیتی پویا، فعال و متوازن برسیم.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گرمسار نیز به عنوان میهمان در این جلسه ضمن بیان گزارشی از خلاصه آمارهای جمعیتی استان و شهرستان در خصوص خطر کاهش جمعیت و خرافه‏ گرایی خانواده ‏ها توضیحاتی برای حضار بیان نمود.

یک کارشناس و استاد دانشگاه نیز با ارائه مطالبی تخصصی در حوزه جمعیت، به چگونگی میزان رشد و کاهش جمعیت در کشور پرداخت.

وی کاهش مرگ و میر اطفال در ایران را از برکات انقلاب اسلامی دانست و دهه 60 را به رغم وجود مشکلات مانند جنگ تحمیلی، برای رشد جمعیت کشور دهه خوبی ارزیابی کرد.

این استاد دانشگاه، بالا رفتن نرخ سواد و ایجاد اشتغال در بین زنان را باعث ازدواج دیر هنگام و کاهش موالید در کشور یادآور شد و مسائلی از جمله مشکلات اقتصادی، جنگ نرم، بالا رفتن توقعات در خانواده‏ ها، تولید، بهداشت و مسکن را از عوامل کاهش یا افزایش جمعیت در جوامع دانست.

مجتبی نورمحمدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمسار و دبیر شورای فرهنگ عمومی هم ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان،و با توجه به حضور فرماندار جدید شهرستان در جلسه، به بیان گزارش اجمالی از جلسات شورای فرهنگ عمومی گرمسار و ایوانکی پرداخت.

وی تعداد مصوبات شورا را از سال 86 تاکنون بیش از 150 مصوبه در گرمسار و حدود 45 مصوبه در بخش ایوانکی عنوان کرد و به موضوعاتی از جمله نام‏گذاری سال‏ها توسط مقام معظم رهبری، کسب روزی حلال، بررسی و برخورد با رسانه‏های بیگانه و ماهواره‏ ها، دستورالعمل‏ های مختلف از جمله تبلیغات شهری و نام‏گذاری میادین، موضوع مطالعه و خانواده، برگزاری همایش تولید ملی در افق 1404 اشاره کرد.

انتهای پیام/2249/ک/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول