اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تعداد بالای غرق‌شدگان در دریای مازندران/ مسئولان شتاب کنند

افزایش بالای غریق در مازندران سبب شد نماینده ولی فقیه در مازندران در تریبون نماز جمعه خواستار بررسی این موضوع شود.

تعداد بالای غرق‌شدگان در دریای مازندران/ مسئولان شتاب کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، با شروع ماه مبارک رمضان حضور گردشگران در سواحل مازندران کمی به خاطر ملاحظات روزه‌داری کمتر شده است ولی موج دوم سفرهای تابستانه مردم پس از پایان ماه مبارک رمضان و حتی در عید فطر نیز آغاز می‌شود.

موج بالای غرق‌شدگان در سطح سواحل مازندران در روزهای ابتدای سفرهای تابستانی نگران‌کننده بود و در حال تبدیل شدن به بحران است.

با غرق شدن هفت نوجوان کرجی در سواحل مازندران شاهد بحرانی‌ترین روز در دریای مازندران بودیم ولی در استان شاهد عدم برگزاری ستاد مدیریت بحران بودیم و یا شاید برگزار شد و رسانه‌ها بی‌اطلاعند.

غرق‌شدن بیش از 66 نفر در پیک اول سفرهای تابستانی مورد انتقاد شدید نماینده ولی فقیه در مازندران قرار گرفت.

آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده مقام معظم رهبری در مازندران و امام جمعه ساری با اشاره به حساسیت موضوع دریا؛ بخشی از خطبه‌های دوم نماز جمعه مازندران در هفته گذشته را به مسئله دریا و غرق شدن 66 نفر اختصاص داد تا شاید مسئولان و متولیان دریا در روزهای باقی مانده از تعطیلات تابستانه اقدام مناسبی برای جلوگیری از غرق شدن جوانان و نوجوانان در ساحل دریا انجام دهند.

عدم پرداخت حقوق ناجیان غریق در سال گذشته هنوز باعث دلخوری ناجیان است که این موضوع به تابویی در مازندران تبدیل شده است.

نبود امکانات مناسب در نقاطی که طرح دریا واقع شده از گلایه‌هایی است که از جانب مردم مطرح و کمتر به این مسئله از طرف مسئولین پرداخته شده است.

از گلایه‌هایی که از جانب مردم مطرح و این گلایه نیز به جا است، عدم وجود امکانات در نقاطی است که طرح دریا واقع شده است و در برخی طرح‌ها اصلا امکانات اولیه برای حضور گردشگر فراهم نشده است.

این روزها به سراغ هر مسئولی که در استان مازندران می‌رویم بحث تولی‌گری دریا و ایجاد سازمان عمران سواحل را مطرح می‌کند.

مسئولان استان مازندران به ویژه معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران بحث تولی‌گری دریا و اینکه در اختیار استانداری مازندران است را در سال گذشته زیاد مطرح می‌کرد و حتی جلسات زیادی نیز در ارتباط با طرح دریا برگزار می‌شد ولی امسال از برگزاری جلسات طرح دریا خبری نیست و حتی متولی دریا هم مشخص نیست.

دیگر مسئله‌ای که در استان مازندران هر وقت در مورد دریا صحبت می‌شود بحث ایجاد سازمان عمران سواحل است که ایجاد سازمان عمران ساحل در مازندران بسیار خوب است ولی تا ایجاد سازمان عمران و ساحل نیاز است که برای جلوگیری از غرق شدن افراد در دریا تدبیری اندیشیده شود تا شاهد داغدارشدن خانواده‌ها نباشیم.

هر چند این موضوع در بین مسئولان نهادینه شد که تا صحبت از غرق شدن افراد در دریا می‌شود بحث نقطه کور و عدم توجه به هشدارها اعلام می‌شود، این موضوع بهانه‌ای شد برای تبرئه کردن متولیان دریا.

انتهای پیام/86004/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول