اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

ضرورت ترویج فرهنگ آپارتمان‌نشینی در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: باید فرهنگ آپارتمان‌نشینی را در استان ترویج کرد که رسانه‌ها نقش مهمی در این زمینه دارند.

ضرورت ترویج فرهنگ آپارتمان‌نشینی در کهگیلویه و بویراحمد

سید حسین صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: در صورت مشارکت اهالی مجتمع‌های مسکونی بهار و یاس، الگویی در مجتمع نشینی برای همه مردم استان ایجاد می‌شود.

هیأت مدیره فعال و قوی عامل خدمت‌رسانی به ساکنین مجتمع‌ها می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در همه نقاط دنیا مجتمع‌های مسکونی و شهرک‌های بیش از 50 واحدی هیئت مدیره دارند که با ایفای نقش فعال و قوی نقش مهمی در خدمات رسانی به ساکنین می‌کنند.

وی انتخاب هیئت مدیره به  رأی اهالی و با حضور شهردار و فرماندار را راهی مناسب و آسان در جهت بررسی و رفع مشکلات مجتمع‌ها با یاری ساکنین دانست و گفت: مشارکت است که حقوق حقه خود را به دست می‌آورند و تا خود مردم نسبت به وضعیت و سرنوشتشان حساس نباشد اقدام هیچ مسئولی گره‌گشا نخواهد بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که خارج از ضوابط در مجتمع‌ها خدمات ارائه نمی‌دهیم بر ضرورت همکاری و همیاری ساکنین در رفع مشکلات تأکید کرد و گفت: همکاری مسئولان و مردم است که یک شهر را به محلی مناسب برای زندگی تبدیل می‌کند.

صابری به طرح خود برای تغییر کاربری فضاهای خالی مجتمع‌ها اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی نانوایی، بقالی و ... در این مکان بخشی از نیازمندی‌های اهالی مجتمع‌ها برطرف و علاوه بر آن حق شارژ اهالی نیز از این محل‌ها تأمین می‌شود و دیگر نیازی به جمع‌آوری حق همیاری توسط اعضای هیئت مدیره وجود ندارد.

وی ابراز داشت: بخشی از هزینه‌های مجتمع مسکونی از محل دریافت اجاره مغازه‌ها، تاکسی تلفنی و دکل ایرانسل قابل تأمین است.

استاندار این استان گفت: روشنایی مجتمع‌های مسکونی یاس و بهار در شهرک امام حسین (ع) بخشی تا پایان هفته و باقیمانده تا پایان ماه مبارک رمضان برقرار می‌شود.

وی اظهار کرد: احداث شبکه اصلی فاضلاب این مجتمع‌ها تا پایان تیرماه صورت گیرد و مطالعه، طراحی، اجرای شبکه‌های فرعی فاضلاب، فروش اشتراک به منازل و اتصال همه واحدها به شبکه اصلی نیز تا پایان مرداد ماه انجام شود.

مسئول ارشد اجرایی استان بر لزوم تفکیک آب شرب از آبیاری فضای سبز تأکید کرد و گفت: برای برخی از قسمت‌های شهرک که آب غیر آشامیدنی پیش بینی شده با راهنمایی اهالی، لوله و شیر تعبیه کنند تا خود اهالی نسبت به آبیاری فضای سبز اقدام کنند.

صابری بر لزوم تعیین تکلیف منزل سرایداری و نگهبانی این مجتمع‌ها توسط اداره مسکن و شهرسازی استان تأکید کرد و افزود: این خانه باید به کسی واگذار شود که مسئولیت خدمات آن‌جا را به عهده بگیرد و امور مربوط به نگهداری فضای سبز را انجام دهد.

وی تأمین امنیت و کنترل ورود و خروج را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مسکن و شهرسازی نسبت به تعیین تکلیف مالکیت و واگذاری خانه سرایداری دو مجتمع یاس و بهار و آژانس گل‌ها اقدام کند.

استاندار همچنین در خصوص تأمین امنیت عمومی شهرک اظهار داشت: هماهنگی می‌شود واحدهای گشت نیروی انتظامی روزانه از فضای شهرک بازدید کنند.

این مقام مسئول تکلیف شهرداری را درختکاری و گل‌کاری در محوطه دانست و گفت: نگهداری و نظارت از این فضای سبز به عهده ساکنین مجتمع است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که نصب سبدهای مخصوص زباله نیمی از مشکلات بهداشتی مجتمع‌های مسکونی شهرک را برطرف می‌کند، عنوان کرد: برای هر سه بلوک مجتمع یک سبد جمع‌آوری زباله تا پایان هفته نصب شود و ماشین جمع‌آوری زباله نسبت به حضور در محوطه مجتمع‌ها و جمع‌آوری زباله از سبدها اقدام کند.

وی به اطلاع‌رسانی زمان جمع‌آوری زباله برای همه ساکنین شهر اشاره کرد و گفت: زمان جمع‌آوری زباله به ساکنین مجتمع‌ها اعلام شود تا در زمان مناسب نسبت به بیرون گذاشتن زباله‌هایشان اقدام کنند.

صابری همچنین به لزوم فرهنگ‌سازی در مقوله جمع آوری زباله تأکید کرد و ساکنین شهرک را در این خصوص صاحب وظیفه دانست.

انتهای پیام/82015/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول