اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان تشریح کرد

اعلام 40 ظرفیت ناب سرمایه‏ گذاری در استان سمنان

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان، 40 ظرفیت ناب سرمایه‏ گذاری در استان سمنان را اعلام کرد و آن‌ها را فرصتی طلایی برای سرمایه‏ گذاران داخلی و خارجی دانست.

اعلام 40 ظرفیت ناب سرمایه‏ گذاری در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محمد آقایی ظهر امروز در دومین جلسه مرکز خدمات سرمایه‏ گذاری در شهرستان سمنان در محل فرمانداری با اعلام اینکه 40 فرصت ناب سرمایه‏ گذاری در استان سمنان شناسایی شده است، گفت: این 40 ظرفیت که با همکاری پارک علم و فناوری و همکاری اساتید مجرب از دانشگاه سمنان طی یک طرح مطالعاتی برای اولین بار در استان شناسایی شده است، فرصتی طلایی برای حضور سرمایه‏ گذاران داخلی و خارجی خواهد بود.

آقایی با اشاره به برخی از موانع موجود سرمایه‏ گذاری در استان سمنان، همکاری مناسب دستگاه ‏های متولی در این بخش را بسیار مثمرثمر دانست.

وی تصریح کرد: در استان سمنان، پتانسیل‏های فراوانی در ایجاد جاذبه برای سرمایه ‏گذاران وجود دارد که نیاز به برنامه‏ ریزی برای معرفی بیشتر این پتانسیل‏ها و بالقوه ساختن آن‌هاست.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان نیاز کشور به تغییر در فضاهای کسب و کار را در شرایط موجود بسیار ضروری دانست و گفت: با تغییر نگرش در فضاهای اقتصادی باید زمینه تحقق حماسه اقتصادی را در فرصت باقیمانده تا پایان سال فراهم آوریم.

آقایی حمایت از تفکر اقتصادی بخش خصوصی در این امر را بسیار مهم دانست و گفت: تنها راه مقابله با تحریم‏ها، افزایش تولید و ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‏ گذاران جدید با توجه به فرصت‏های ارائه شده در استان است.

وی سرمایه‏ گذاری کامل را حاصل چهار فاکتور منابع مالی داخلی شرکت، منابع بانکی، بازار سرمایه و منابع مالی خارجی دانست.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان گفت: ما در مبحث بازار سرمایه و جذب منابع مالی خارجی با موانعی روبه‏ رو هستیم که باید با تلاش‏ها و همکاری همه دستگاه ‏ها متولی بسترهای لازم سرمایه‏ گذاری‏ های جدید داخلی و خارجی را فراهم آوریم.

آقایی شناسایی فرصت‏های موجود و معرفی به سرمایه ‏گذاران، برگزاری همایش سرمایه‏ گذاری در استان با حضور صاحب‏نظران و بخش‏های خصوصی و ارائه خدمات مناسب به سرمایه‏ گذاران و ایجاد انگیزه و رغبت برای حضور سرمایه‏ گذارانی در استان و ارائه مشاوره‏ های سرمایه‏ گذاری و رفع مشکلات سرمایه ‏گذاران موجود در استان، شفاف‏ سازی خدمات دستگاه‏ها به سرمایه‏ گذاران و گاهاً تغییر تفکر مقوله سرمایه‏ گذاران و تدوین راهنمایی سرمایه‏ گذاری و جذب تکنولوژی ‏های جدید را زمینه ایجاد امید و نشاط دانست.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان تصریح کرد: تحقق این موارد نویددهنده جذب سرمایه‏ گذاری‏های داخلی و خارجی بیشتر در استان خواهد بود.

آقایی همدلی و همراهی مسئولان و استفاده از ظرفیت‏های قانونی برنامه پنجم توسعه و مصوبات هیئت دولت و همچنین استفاده از قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار را فرصت‏های بالقوه ‏ای در بحث تحقق حماسه اقتصادی دانست و گفت: مرکز خدمت سرمایه‏ گذاری استان با آمادگی کامل پذیرای سرمایه‏ گذاران داخلی و خارجی خواهد بود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان جذب سه میلیون دلار سرمایه‏ گذاری خارجی در سال گذشته را که نسبت به قبل 100 درصد افزایش سرمایه‏ گذاری داشته را تلاشی در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال ثابت و افزایش ارزش افزوده در استان دانست.

انتهای پیام/2249/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول