اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

6 واحد آلاینده در قم پلمب شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از پلمب شدن شش واحد آلاینده خبر داد و گفت: در ایام ماه مبارک رمضان تیم‌های بازرسی شبانه این اداره کل فعال شده است.

6 واحد آلاینده در قم پلمب شد

محمودعلی رکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت اداره کل حفاظت محیط زیست در زمینه جلوگیری از فعالیت‌ واحدهای آلاینده که منجر به بروز خطرات زیست محیطی می‌شود گفت: در سه ماه نخست سال جاری با تلاش کارشناسان اداره کل محیط زیست استان قم واحدهای آلاینده سطح استان شناسایی شده و 74 مورد اخطاریه در این زمینه صادر شده است.

وی تعداد پرونده‌های تشکیل شده را 14 مورد دانست و خاطرنشان کرد: از این تعداد 9 پرونده مورد رسیدگی نهایی قرار گرفته و پنج پرونده در دست بررسی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در خصوص جلوگیری از شکار و صید غیرقانونی عنوان کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست با تلاش شبانه روزی خود نسبت به تشکیل دو پرونده شکار و صید غیرقانونی اقدام کردند.

این مسئول میزان خسارت ناشی از شکار و صید غیرقانونی در سه ماه نخست امسال را 2.4 میلیون ریال عنوان کرد و یادآور شد: با پیگیری‌های به عمل آمده در مدت یاد شده شش واحد آلاینده پلمب شده و از فعالیت آنها جلوگیری به عمل آمد.

رکنی در ادامه با اشاره به اینکه پایش‌ها و بازرسی‌های صنفی در ماه مبارک رمضان به صورت شبانه‌ نیز انجام می‌شود اضافه کرد: با توجه به تغییر ساعت کاری برخی از واحدهای صنفی و صنعتی، این اداره کل انجام پایش‌های شبانه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ضرورت حفظ استانداردهای زیست محیطی را مورد تاکید قرار داد و متذکر شد: دستگاه‌های مختلف از جمله دادستانی و نیروی انتظامی همکاری بسیار خوبی با اداره کل حفاظت محیط زیست دارند که از مسئولان این نهادها تشکر می‌کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم اذعان داشت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی و ایجاد آلودگی از سوی واحدهای صنعتی مراتب را با تلفن گویای 1540 و تلفن 32602981 اطلاع دهند.

انتهای پیام/2258/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول