اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات طرفداران «محمد مرسی» در حمایت از مشروعیت از قاهره تا سیدنی

اتحادیه‌های کارگری مصر امروز در برابر مسجد «المصطفی» در حمایت از مشروعیت مرسی گرد هم خواهند آمد و خشونت‌ها و سرکوب‌های اخیر در کشور را محکوم خواهند کرد.

تظاهرات طرفداران «محمد مرسی» در حمایت از مشروعیت از قاهره تا سیدنی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الحریه و العداله»، اتحادیه‌های کارگری مصر امروز در برابر مسجد «المصطفی» در مسیر «صلاح سالم» گرد هم خواهند آمد و اعتراض خود را به هرگونه خشونت و اقدامات سرکوب گرایانه اخیر در کشور اعلام خواهند کرد.

معترضان تأکید کردند در پی حادثه دلخراشی که در برابر ساختمان گارد ریاست جمهوری رخ داد و در رسانه‌ها به «کشتار سجده کنندگان» معروف شده و اغلب قربانیان این حادثه از کارگران و معلمان مصری بوده است تجمعی اعتراضی خواهند داشت.

«محمد سعد البنا» دبیر کل حزب عدالت و آزادی نیز تأکید کرد که این حزب با توجه به اتفاقات اخیر، تعداد جلسات خود را افزایش داده و کمیته‌هایی برای شناسایی تعداد کشته شده‌ها، مجروحان و بازداشتی‌های اتحادیه‌های کارگری تشکیل داده است.

معترضان در تظاهرات امروز به تعلیق قانون اساسی و برکناری محمد مرسی و انقلاب بر مشروعیت اعتراض خواهند کرد.

در همین راستا نیز تعدادی از معترضان در شهر سیدنی استرالیا در حمایت از رئیس جمهور برکنار شده مصر و محکومیت دخالت ارتش در امور سیاسی کشور تجمع خواهند کرد.

شهرهای متعدد مصر در پی برکناری مرسی و بازداشت رهبران گروه اخوان المسلمین در چند روز گذشته شاهد اعتراضات حامیان رئیس جمهور برکنار شده بود که برخی از این اعتراض ها به خشونت کشیده شده است.

عصام العریان نائب رئیس حزب عدالت و آزادی شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین در مصر نیز پیش از این خواستار برگزاری تحصن در روز دوشنبه در مقابل دفتر گارد ریاست جمهوری شده بود. العریان در صفحه مربوط به خود در پایگاه اجتماعی فیس بوک نوشت: موعد ما روز دوشنبه آینده است و به اذن خدا بیشترین معترضان در تمامی میدان‌های مصر علیه کودتای نظامی تحصن خواهند کرد.

طرفداران مرسی از چهارشنبه شب در اعتراض به اقدام ارتش در سرنگونی دولت وی و بازداشت اعضای ارشد گروه اخوان المسلمین تحصن نامحدود کرده‌اند. صلاح سلطان دبیرکل شورای عالی امور اسلامی قرار است خطبه امروز نماز جمعه در میدان النضهه را ایراد کند.

مصر روز جمعه این هفته در اولین جمعه ماه مبارک رمضان شاهد برگزاری تظاهرات اردوگاه مخالفان و موافقان محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر و دولت انتقالی جدید این کشور بود.

ارتش مصر محمد مرسی را هفته گذشته خلع و عدلی محمود منصور را به ریاست جمهوری موقت این کشور انتخاب کرد که وی نیز اعلامیه قانون اساسی را صادر و الببلاوی را به عنوان نخست وزیر مامور تشکیل دولت کرد.

گروه اخوان المسلمین که محمد مرسی وابسته به آن است، قدرت جدید روی کار آمده در مصر را به رسمیت نشناخته و سرنگونی مرسی را کودتا توصیف و هرگونه همکاری با آن را رد کرده است.

از زمان برکناری مرسی، مخالفان و موافقان با حضور در خیابانها به اعتراض و ضد و خورد با یکدیگر پرداخته‌اند و موافقان مرسی به طور مشخص در میدان رابعه العدویه و مخالفانش در میدان التحریر شهر قاهره تجمع کرده اند. در این زد و خوردها تاکنون ده‌ها نفر کشته و صدها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول