اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

گزارش فارس از آن روی سکه تئاتر شهر

نوجوانی که عشق تئاتر او را از بندر دیلم بوشهر به تهران کشاند

خیرالله علی‌نقی نوجوانی 16 ساله است که به خاطر علاقه‌اش به تئاتر از بندر دیلم استان بوشهر به تهران آمده تا بازیگر شود و به شهرت برسد.

نوجوانی که عشق تئاتر او را از بندر دیلم بوشهر به تهران کشاند

خبرگزاری فارس-روح‌الله زندی‌فرد: این روزها کلا تئاتر شهر به مرکز خبر و حاشیه و اتفاقات عجیب و غریب تبدیل شده است. از ساخت و ساز در شمال و جنوب این ساختمان فرهنگی، هنری و تاریخی گرفته تا تغییر مدیریت ناگهانی که در نهایت هیچ کس‌ دلیل آن را نفهمید.

اما آن روی سکه تئاتر شهر مسئله‌ای اتفاق افتاده است که ممکن است به نظر مدیران کوچک به نظر آید اما نشان دهنده عشق پاک نوجوانی 15 - 16 ساله به هنر و تئاتر است.

علا‌‌قه‌مندان تئاتر چند روزی بود که پسری 15 - 16ساله را در روابط عمومی تئاتر شهر می‌دیدند که می‌آمد نزد علیرضا سعیدی کارشناس روابط عمومی تئاتر شهر چند دقیقه‌ای می‌نشست و دو تا بلیت می‌گرفت و می‌رفت. تا اینکه در آخر متوجه شدیم که این پسر قرمز پوش به همراه دوستش و از عاشقان سینه چاک  تئاتر «خیرالله علی‌نقی» و «رضا خدادای» است که اهل بندر دیلم واقع در استان بوشهر هستند.

خیرالله علی‌نقی نوجوانی است که عاشق بازیگری در تئاتر و سینما است به طوری که بیش از هزار کیلومتر را طی کرده و از بندر دیلم به تهران آمده، تا این شاهد مقصود را به آغوش بکشد. اما نامهربانی‌هایی  در شهر و دیار خود دیده است که نخواسته بیش از بیش به او توهین شود بنابراین بار سفر بسته و به تهران آمده است.

او می‌گوید: 16 ساله هستم و یک روز کامل به همراه دوستم  برای رسیدن به تهران در اتوبوس بودیم‌ امروز نزدیک به یک هفته است که در تهرانیم.

 

 

 

 

خیرالله درباره محل اسکان خود نیز یادآور می شود: شب‌ها به خانه فامیل رضا دوستم می‌رویم، دیشب به حرم امام (ره) رفتیم و شب آنجا بودیم که صبح که بیدار شدم متوجه شدم که تلفن همراهم را دزدیده‌اند.

این پسر نوجوان می‌افزاید: برای بازیگری در تئاتر این همه راه آمدم، زیرا در دیلم اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند،‌ در شهر خودمان به هر جا مراجعه می‌کردیم جواب‌های تکراری می‌شنیدیم حتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی. دائم به ما می‌گفتند شما بچه‌اید،‌ نمی‌دانید دارید چه کار انجام می‌دهید، بروید درستان را بخوانید.

این نوجوان عاشق بازیگری می‌گوید: اداره ارشاد بوشهر به ارشاد دیلم توجهی نمی‌کند و ارشاد دیلم نیز توجهی به ما نمی‌کند و به این دلیل وضعیت فرهنگی دیلم نامناسب است. به نظرم هنرمندانی و بازیگرانی در دیلم هستند که شاید اگر در جشنواره تئاتر فجر حضور داشته باشند شگفتی ساز شوند اما به دلیل بی‌توجهی مسئولین دیده نمی‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پدر و مادرت با آمدنت به تهران مشکلی نداشتند، می‌گوید: آنها زمانی که علاقه و تلاش من را دیدند و متوجه شدند که در شهر خودمان به این موضوع اهمیتی داده نمی‌شود، مشوق من برای آمدن به تهران نیز بودند.

این نوجوان 16 ساله که بازیگری و تئاتر به انگیزه و هدف اصلی‌اش تبدیل شده است. طی روزهایی که در تهران بوده علاوه بر تئاتر دیدن به کمک علیرضا سعیدی با هنرمندان زیادی اعم از اشکان خطیبی،‌سیما تیرانداز، جواد عزتی، بهاره رهنما و ... صحبت کرده است و همه هنرمندان ضمن تشویق او، اولین پیشنهادشان به خیرالله ادامه تحصیل بوده است.

 

 

علی‌نقی به فعالیت تئاتری خود در دیلم نیز اشاره می‌کند و می‌افزاید: در دیلم با خرج خودم تئاتر تولید می کردم و در مناسبت‌های مختلف فرهنگسرای دیلم را به همراه دوستان اجاره می‌کردیم و برای مردم اجرا می‌کردیم. اما به مرور زمان وقتی بی‌توجهی‌های مسئولان را دیدم تصمیم گرفتم به تهران بیایم، تئاتر کار کنم و به سینما بروم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تئاتر را دوست دارد می‌گوید: تئاتر را به خاطر شهرتش دوست دارم حتی حاضرم به یک کارگردان پول بدهم تا در نمایشی نقشی به من بدهد.

خیرالله که حال بار سفر بسته تا به شهر خود برگردد، ‌می‌افزاید: باید به دیلم برگردم و منتظر علیرضا سعیدی برای خبرهای خوب باشم. قصد دارم هر سال به تهران بیایم تا با تئاتر بیشتر آشنا شوم؛‌ خیلی دوست دارم به صورت حرفه‌ای تر با تئاتر آشنا شوم  من به اندازه‌ای به تئاتر علاقه دارم که حاضرم شش ماه در پارک بخوابم اما به شرطی که روزش تئاتر کار کنم.

از هیچ چیز مایوس نمی‌شوم؛ اگر تست دهم و بگویند بی‌استعدادی برایم مهم نیست و دوباره تمرین می‌کنم.

وی درباره آینده خود می‌گوید: من آینده خودم را از الان دیدم،‌ صد در صد بازیگر خوبی خواهم شد.

خیرالله در پایان می‌گوید: اگر روزی بازیگری مطرحی شوم به سراغ امثال خودم در شهرهای دور افتاده می‌روم. 

انتهای پیام/ ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول