اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

انتقاد احزاب سیاسی مصر از درخواست واشنگتن برای آزادی مرسی

احزاب و جریان‌های سیاسی مصر از درخواست واشنگتن برای آزادی رئیس جمهور برکنار شده این کشور، انتقاد کردند و تأکید کردند که مرسی متهم به ارتکاب جرائم متعدد است.

انتقاد احزاب سیاسی مصر از درخواست واشنگتن برای آزادی مرسی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه مصری «الاهرام»، احزاب و جریان‌های سیاسی مصر با درخواست ایالات متحده برای آزادی «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده این کشور مخالفت کردند.

این احزاب با تأکید بر اینکه این درخواست واشنگتن دخالت آشکار در امور داخلی مصر است افزودند: مرسی متهم به تخلفات فراوانی است که قتل معترضان، فرار از زندان «وادی النطرون» و اختلال در امنیت ملی کشور از آن جمله است.

«عبدالله المغازی» سخنگوی حزب «الوفد» تأکید کرد که مصر در حال حاضر قانون دارد و در صورتی که اتهامی در حق مرسی صادر نشده بود آزاد می‌شد، در حالی که رئیس جمهور برکنار شده متهم به توهین به نهاد قضایی و تحریک به خشونت در آخرین سخنرانی خود شده است.

«سید عبدالعال» رئیس حزب «التجمع» نیز درخواست سخنگوی رسمی وزارت خارجه آمریکا را محکوم کرد و آن را دخالت غیر قابل قبول در امور داخلی کشورش دانست.

عبدالعال در گفت‌وگو با الاهرام تأکید کرد که گروه اخوان المسلمین گمان می‌کنند که از سوی واشنگتن حمایت می‌شوند و هنوز در جایگاهی هستند که ممکن است آمریکا آنها را به قدرت بازگرداند.

از سوی دیگر نیز «جورج اسحاق» یکی از رهبران جریان «کفایه» و «جبهه نجات ملی» گفت که دخالت در امور داخلی خود را نخواهیم پذیرفت و خواستار خروج «آن پترسون» سفیر واشنگتن از قاهره شد.

رهبران احزاب «همپیمانی مردمی» و «مردمی مصری» نیز این درخواست آمریکا را محکوم کردند و تأکید کردند که مرسی و رهبران اخوان المسلمین به خاطر جرائمی که مرتکب شده‌اند محاکمه خواهند شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول