اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هماهنگی مصر و اسرائیل برای اجرای عملیات نظامی در سینا

منابع مطبوعاتی رژیم صهیونیستی از توافقات و هماهنگی بین مصر و این رژیم برای اجرای عملیات نظامی در سینا علیه گروه‌های افراطی مسلح خبر دادند.

هماهنگی مصر و اسرائیل برای اجرای عملیات نظامی در سینا

به گزارش خبرگزاری فارس، منابع مطبوعاتی رژیم صهیونیستی گزارش دادند که اوضاع نابسامان امنیتی در شبه جزیره سینا و افزایش تجاوزات علیه ارتش مصر از سوی گروه‌های افراطی، نهاد نظامی مصر را بر آن داشته است تا با مشت آهنین به این گروه‌ها پاسخ دهد.

بر اساس این گزارش مصر از اسرائیل درخواست کرده است تا عمل به توافقنامه کمپ دیوید که به موجب آن ورود هواپیماها و سلاح‌های سنگین به منطقه مرزی با اسرائیل ممنوع است، به تعلیق درآید تا ارتش مصر بتواند عملیات گسترده در این منطقه را اجرایی کند.

یک منبع نظامی نیز اظهار داشت که ارتش مصر تصمیم گرفته طرح پاکسازی «جبل الحلال» که در مرکز شبه جزیره سینا واقع شده و کانون شورشیان و افراد مسلح و تعدادی از تروریست‌هاست، اجرا نماید.

از سوی دیگر برخی رسانه‌ها نیز گزارش دادند که ارتش مصر، نیروهای نظامی و تانک‌های ارتش دوم و سوم را از پورت سعید و اسماعیلیه به سینا منتقل کرده است.

یک منبع نظامی نیز تصریح کرد که در این رویارویی، نیروی توپخانه‌ای و هوایی از جمله هواپیماهای جنگی و بالگردهای آپاچی و علاوه بر آن بولدوزرهای نظامی مشارکت خواهند کرد تا نبرد را یکسره نمایند.

مطبوعات مصر نیز به نقل از منابع نظامی نوشتند که ارتش به افراد مسلح فرصت داده تا تسلیم شوند و پیش از حمله به کانون‌های تروریست‌ها، زنان و کودکان را از آن خارج نمایند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول