اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه در گفت‌وگو با فارس:

ترویج بدحجابی و بی‏حجابی از توطئه‏های شوم دشمنان است

امام جمعه فیروزکوه گفت: ترویج بدحجابی و بی‏حجابی از توطئه‏های شوم دشمنان است و همگان در این راستا وظیفه امر به معروف و نهی از منکر دارند.

ترویج بدحجابی و بی‏حجابی از توطئه‏های شوم دشمنان است

حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: یکی از نقشه‏های شومی که رضاخان قلدر به کمک اربابان خود دنبال می‏کرد و در رأس امور خود قرار داده بود، دین‏‌زدایی و مبارزه با نمادهای مذهبی بود.

وی گفت: دشمن در این راستا، سه کار عمده مبارزه با حسینیه‏ها و مجالس عزاداری امام حسین (ع)، مبارزه با روحانیت، برداشتن عمامه از سر روحانیان و مبارزه با عفاف و حجاب را در دستور کار خود قرار داده بود.

امام جمعه فیروزکوه افزود: مبارزه با حجاب و عفاف در حقیقت یکی از نقشه‏‏های پلید مستکبران و دشمنان دین و اسلام در تضعیف مسلمانان بود.

استیری بیان داشت: شهدای عزیزی در راه دین خدا تقدیم شدند و کار به جایی رسید که کامیون‏هایی متعدد جنازه‏ها را که برخی از آنها هنوز نیمه جان بودند، جمع‏آوری کرده و برخی مجروحان را زنده به گور کردند.

امام جمعه فیروزکوه هشدار داد: متأسفانه بدحجابی و بی‏حجابی مسئله‏ای است که جامعه امروز ما با آن روبه‏رو است و این مسئله، آثار مخربی به همراه دارد.

وی یادآور شد: اگر امروز در جامعه، کوچه، خیابان و بازار برخی زنان بدحجاب را ملاحظه می‏کنیم که با پوشش بد در انظار عمومی ظاهر می‏شوند، باید عکس‏العمل نشان دهیم.

استیری با تقسیم آثار این پدیده نامیمون و نامبارک در پنج دسته تصریح کرد: تضعیف ایمان جوانان، به فساد کشانیدن دختران و پسران، بالا رفتن آمار جرم و جنایت، متزلزل شدن بنیان خانواده و در معرض خطر قرار گرفتن نسل آینده که قطعاً نمی‏توانند نسلی متدین و مذهبی باشند، از جمله آثار بدحجابی در جامعه است.

امام جمعه فیروزکوه با تأکید بر اینکه همه ما وظیفه داریم در این زمینه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید به جای سکوت و از کنار این قضیه به سادگی گذشتن، حداقل به تذکر لسانی توجه کنیم.

نماینده ولی‏فقیه در شهرستان فیروزکوه گفت: در این راستا، آحاد جامعه و دستگاه‏های مختلف فرهنگی از جمله وزارت‏خانه‏های علوم، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، روحانیان، حوزه‏های علمیه، بسیجیان و توده‏های مردم وظیفه و رسالتی سنگین بر دوش دارند.

انتهای پیام/2568/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول