اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

سربلندی شیعه در دنیا از برکات وجود امام عصر(عج) است

استاد حوزه علمیه قم گفت: ما در کشورمان برکات حضرت حجت را می‌بینیم و سربلندی شیعه در دنیا از برکات وجود ایشان است.

سربلندی شیعه در دنیا از برکات وجود امام عصر(عج) است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میردامادیان بعدازظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه بهترین دعاها در روزهای ماه مبارک رمضان دعاهایی است که حول وجود امام زمان (عج) است، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه ویژه‌ای است و خواسته‌های افراد از خداوند متعال نیز در ماه باید خواسته‌هایی ویژه باشد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین خواسته‌های ما در این ماه باید فرج و سلامتی حضرت ولیعصر (عج) باشد و از خداوند بخواهیم که معرفت واقعی نسبت به آن حضرت را به ما عطا کند که اگر این معرفت و شناخت حقیقی وجود نداشته باشد به گمراهی کشیده می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه هرکس امام زمانش را خوب بشناسد نسبت به شناخت خداوند متعال نیز توفیق پیدا می‌کند، ابراز داشت: در قرآن ده‌ها آیه شریف پیرامون وجود نازنین امام زمان (ع) آمده است، یکی از محورهای آیاتی که در ارتباط با امام زمان (عج) نازل شده است، این مسئله را برای ما روشن می‌کند که امام غائب است.

میردامادیان گفت: اصل این است که بپذیریم امام در پرده غیبت است، ظاهر نیست و اگر انسان این را بداند فریب مدعیان دروغین مهدویت را نمی‌خورد، برخی‌ها ادعای می‌کنند رابط مردم با امام زمان هستند، بنا بر آیات قرآن این ادعا کذب است.

وی با کذب شمردن ادعای زندگی امام زمان (ع) در جزیره خضرا بیان داشت: طبق آیات و روایات کسی از مکان آن حضرت خبر ندارد و هرکس این ادعا را داشته باشد، کذاب و دروغگوست.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه کسانی مانند علامه حلی و مرحوم ابوالحسن اصفهانی بوده‌اند که امام زمان (ع) را زیارت کرده‌اند، اظهار داشت: اصل بر این است که امام در پرده غیبت است و این نیست که اگر کسی امام زمان (ع) را ببیند از سایرین برتر است، ممکن است بنا بر حکمتی شخصی امام زمان را ببیند، اما این دلیل نمی‌شود که بر دیگران برتری داشته باشد.

میردامادیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات ابتدایی سوره بقره، ابراز داشت: از نشانه‌های اهل تقوی این است که همه چیز را مادی نمی‌بینند، چیزهای زیادی در غیب است و انسان باید به آن اعتقاد و ایمان داشته باشد.

وی ادامه داد: برخی آیات قرآن کریم هفت تا هفتاد بطن دارند، امام حسین (ع) فرمودند قرآن چهار اصل و پایه دارد، یکی الفاظ قرآن است، دوم لطایف قرآن، سوم کنایات قرآن و چهارم حقایق قرآن که از حقایق قرآن کسی جز پیامبران و امامان خبر ندارند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در تفسیر متقین و ایمان به غیب در این آیات سوره بقره بیان داشت: امام صادق (ع) فرمودند متقین یعنی شیعه علی (ع) و «هدی للمتقین» یعنی قرآن کریم کتابی است که شیعیان واقعی را راهنمایی می‌کند و اگر کسی شیعه واقعی نباشد نمی‌تواند از قرآن کریم استفاده کند.

میردامادیان افزود: امام در تفسیر کلمه «غیب» در این سوره می‌فرمایند این غیب یعنی امام غایب و این مسئله به معنای آن است که از نشانه‌های شیعیان واقعی ایمان به امام غایب و امام زمان (ع) است.

وی ادامه داد: برخی شبهه وارد می‌کنند که امام غایب چه فایده‌ای برای بشر دارد، حضرت فرمودند امام غایب مانند خورشیدی است که پشت ابر است ولی ما از نور، برکات و فیوضات خورشید پشت ابر بهره می‌بریم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ما در کشورمان به زیبایی برکات حضرت حجت را می‌بینیم، تصریح کرد: دشمنان تمام قوایشان را در مقابل شیعه امیرالمؤمنین (ع) جمع کرده‌اند و چه بسیار توطئه‌ها که علیه ما طراحی می‌شود، اما شیعه در برابر همه توطئه‌ها ایستادگی کرده است، اگر دعای امام زمان (ع) نبود از شیعه چیزی نمی‌ماند و همه این برکات حاصل وجود نورانی حضرت ولی عصر (عج) است.

انتهای پیام/78002/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول