اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهر ماه امسال

مسابقات ملی رباتیک و برنامه‌نویسی در مشهد برگزار می‌شود

دبیر ششمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و شهرهوشمند گفت: سومین دوره مسابقات ملی رباتیک و برنامه‌نویسی همزمان با برگزاری نمایشگاه السیت مهرماه امسال در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

مسابقات ملی رباتیک و برنامه‌نویسی در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهران حاتمی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:

این مسابقات طبق قوانین کشوری و جهانی مبتنی بر نوع مسابقات با رویکرد توجه به فرهنگ اسلامی ایرانی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طراحی لیگ‌هایی مسابقاتی با دید صنعتی و نیمه‌صنعتی و شهری، فعال کردن دانش‌پژوهان برای انجام کارهای نیمه‌صنعتی و صنعتی و شهری، فعال‌کردن پایه برنامه‌نویسی کامپیوتر و موبایل در بین دانش‌آموزان و دانشجویان کشور، دسته‌بندی دانش‌پژوهان بر مبنای رتبه‌های علمی در مسابقات و ایجاد فضایی مبتنی بر علوم رباتیک و نشاط جوانان با توجه به فرهنگ اسلامی ایرانی، جزو مهم‌ترین برنامه‌ها و رویکردهای برگزاری این مسابقات همزمان با نمایشگاه السیت است.

دبیر ششمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و شهر هوشمند افزود: هدف از برگزاری این مسابقات را شناساندن معنای درست رباتیک و مکاترونیک و برنامه‌نویسی به اشخاص علمی جامعه و به‌ویژه قشر جوان و خلاق به عنوان آینده‌‌سازان کشور ذکر کرد و گفت: این دوره از مسابقات شانزدهم تا نوزدهم مهرماه امسال در دو نوبت صبح و بعدازظهر با همکاری اساتید و دانش‌پژوهان متخصص برگزار می‏شود.

وی تاکید کرد: مسابقات رباتیک یاد شده در بخش‌های مسابقات ربات‌های جنگجو، ربات‌های تعقیب خط دانش‌ آموزی، برنامه‌نویسی دانش‌آموزی، تعقیب خط ویژه، ربات‌های مین یاب، شبیه ساز، آتش‌نشان، ربات‌های نمایشی و طرح‌های ربات‌های شهری و ... برگزار می‌شود که با توجه به برنامه‌ریزی‌های مختلف در این زمینه از جذابیت ویژه‌ای برای دانش‌آموزان و دانش‌پژوهان برخوردار می‌شود.

انتهای پیام/70002/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول