اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نتایج تحقیقات فاش کرد

تجهیزات به کار گرفته در انفجار حومه بیروت ساخت اسرائیل بوده است

نتایج بررسی خودروی بمب‌گذاری شده در انفجار حومه بیروت فاش کرد تجهیزات انفجاری این خودرو ساخت اسرائیل بوده است.

تجهیزات به کار گرفته در انفجار حومه بیروت ساخت اسرائیل بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه لبنانی البناء فاش کرد که در جدیدترین تحقیقات از انفجار تروریستی در منطقه بئر العبد که از چند روز قبل آغاز شده، یک منبع امنیتی اعلام کرد که مخفی کاری شدیدی در روند تحقیقات صورت می‌گیرد و از هر نفوذ اطلاعات تحقیقات به خارج که امکان استفاده عاملان این اقدام تروریستی از اطلاعات آن را فراهم می‌کند یا در روند تحقیقات نیروهای امنیتی مانع ایجاد می کند، جلوگیری به عمل می‌آید.

این منبع تاکید کرد که اطلاعاتی که در این راستا در اختیار دارد؛ نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی به مجموعه دستاوردهایی رسیده‌اند که به زودی آنها را به نتایج مهمی خواهد رساند.

وی ابراز داشت که از تحقیقاتی که از باقیمانده دستگاه انفجاری داخل خودرو به دست آمده، مشخص شده که این دستگاه ساخت اسرائیل بوده و پیشتر در انفجارهای مشابه در منطقه نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

بنابراین این گزارش ،این موضوع دو احتمال را پیش روی محققان قرار داده، اول آنکه اسرائیل در پشت پرده این انفجار قرار دارد و دوم اینکه سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل این دستگاه را به طرف سومی داده‌اند که این طرف آن را در چندین بخش از منطقه استفاده کرده و به دنبال ایجاد فتنه شیعه و سنی در منطقه است.

این منبع از مردم لبنان خواست تا هوشیار باشند، چرا که روزهای آینده نتایج مطلوبی از تحقیقات به دست خواهد آمد.

سه‌شنبه گذشته یک انفجار تروریستی در یک مرکز فرهنگی در بخش پرتردد ضاحیه جنوبی بیروت به وقوع پیوست که در اثر این انفجار 53 تن از شهروندان لبنانی زخمی شدند، این انفجار که با موج گسترده محکومیت از سوی گروه‌های مختلف لبنانی و کشورهای بین المللی مواجه شد، از سوی تروریست‌های سوری انجام شد و روز بعد یک گروه تروریستی موسوم به یگان 313 مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول