اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی:

57 درصد نوآموزان خراسان شمالی مورد ارزیابی قرار گرفتند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: تاکنون 57 درصد از نو آموزان بدو ورود به دبستان در این استان مورد ارزیابی طرح سنجش قرار گرفته‌اند.

57 درصد نوآموزان خراسان شمالی مورد ارزیابی قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، حسین نعمتی اظهار کرد: از آغاز طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی از مجموع 16 هزار و 872 نفر تاکنون حدود 57 درصد یعنی 9 هزار و 659 نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند که هفت هزار و 897 نوآموز به مدارس عادی معرفی شده‌اند.

وی از ارجاع تخصصی یک هزار و 762  نفر به مراکز ارزیابی تخصصی خبر داد و افزود: از این تعداد 333 نوآموز دارای مشکلات بینایی 492 نفر دارای مشکلات شنوایی 943 نفر دارای مشکلات آمادگی تحصیلی و 237 نفر دارای بیش از یک مشکل تشخیص داده شده‌اند.

نعمتی تصریح کرد: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از 21 اردیبهشت ماه آغاز شده تا پایان تیر ماه ادامه خواهد داشت، در این طرح  نوآموزان از نظر رشد قد، بهداشت دهان و دندان، توده بدنی، بینایی، شنوایی و هوش مورد سنجش قرار می‌گیرند این طرح در دو مرحله مقدماتی ( غربال گری ) و تخصصی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تمامی نوآموزان شناسنامه سلامت صادر می‌شود و نتایج حاصل از ارزیابی‌ها در آن ثبت می‌شود و نوآموزان مشکوک به مشکل شناسایی و برای ارزیابی دقیق‌تر به مرحله تخصصی ارجاع می‌شوند.

انتهای پیام/63002/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول