اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

مدیریت ایستگاه‌های هواشناسی خودکار به سازمان هواشناسی واگذار شد

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: مدیریت بهره‌برداری از ایستگاه‌های هواشناسی خودکار در این استان شامل ایستگاه سولگان در بروجن، لیرابی در اردل و چمن گلی در بازفت به سازمان هواشناسی واگذار شد.

مدیریت ایستگاه‌های هواشناسی خودکار به سازمان هواشناسی واگذار شد

حسین بهرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: با انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری استان و اداره‌کل هواشناسی استان، مدیریت بهره‌برداری ایستگاه‌های هواشناسی خودکار، ایستگاه سولگان در بروجن، لیرابی در اردل و چمن گلی در بازفت به سازمان هواشناسی واگذار شد.

وی افزود: تمامی تجهیزات جدید و پیشرفته این ایستگاه‌ها که بر اساس قراردادی فی مابین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان همکاری بین المللی ژاپن(جایکا) منعقد شده به استان تحویل داده شدند و اکنون در اختیار اداره هواشناسی قرار داده شده است.

بهرامی یکی از ویژگی‌های این ایستگاه را تمام اتوماتیک عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اطلاعات ایستگاه خودکار هواشناسی به صورت آنلاین و از طریق خطوط تلفن همراه به هر نقطه ارسال و دریافت می‎شود.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به برخی از امکانات موجود در این ایستگاه، یادآور شد: ایستگاه‌های هواشناسی در این مناطق شامل سنسور باران نگار، تبخیر، آفتاب نگار، دما و رطوبت اعماق خاک، برف سنجی و اندازه گیری تبخیر است.

وی ادامه داد: این تعداد ایستگاه هواشناسی از سال 2000 میلادی فعال و از سال گذشته نوسازی و مجهز شدند.

بهرامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این سه منطقه در حوزه کارون قرار دارند آگاهی از اطلاعات هواشناسی مهم و ارزشمند است.

انتهای پیام/68006/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول