اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد

تقدیر از خانواده اهداکنندگان عضو در قم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: طرح تقدیر از خانواده‌هایی که یکی از اعضای آنها اهدای عضو انجام داده است در نیمه رمضان امسال همزمان با میلاد امام حسن (ع) اجرا خواهد شد.

تقدیر از خانواده اهداکنندگان عضو در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا ظهیری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به همکاری گسترده هلال احمر با سازمان انتقال خون اظهار کرد: قرابت بسیار نزدیکی میان این دو نهاد بزرگ وجود دارد.

وی افزود: تفاهم‌نامه اجرای طرح قرار مهربانی با شعار «اهدای خون، اهدای عضو هدیه‌ای برای نجات انسان‌ها» میان هلال احمر و سازمان انتقال خون به امضا رسیده است و طی سال گذشته 600 نفر از جوانان عضو هلال احمر برای انتقال خون به سازمان معرفی شده‌اند و در سه ماه نخست سال جاری هم 200 نفر این کار را انجام داده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه ایران در منطقه‌ای حادثه‌خیز قرار دارد، خاطرنشان کرد: مردم ایران در طول سال و در مناسبت‌های مختلف به صورت داوطلبانه خون خود را اهدا می‌کنند و خون‌های آنها در بانک خون ایران نگهداری می‌شود و همین امر سبب شده است هیچ مشکلی در زمینه خون‌رسانی به مصدومان وجود نداشته باشد و سازمان انتقال خون ایران هم در سطح بین‌المللی مطرح شود.

وی ادامه داد: این روند باید همچنان ادامه داشته باشد به همین دلیل در هفته جاری فراخوانی برای مراجعه اعضای جمعیت هلال احمر و سایر مردم به سازمان انتقال خون برای اهدای خون صورت می‌گیرد و اوج آن هم در روز 25 تیرماه مصادف با هفتم ماه مبارک رمضان خواهد بود.

ظهیری پیوند اعضا را مورد توجه قرار داد و گفت: بسیاری از افراد که دچار مرگ مغزی شده‌اند از نظر پزشکی محال است که باز هم بتوانند به زندگی عادی خود ادامه دهند به همین دلیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه‌ای را در طول هفته جاری و نیز در طول سال اجرا خواهد کرد و مردم می‌توانند در قالب این طرح با مراجعه به جمعیت هلال احمر فرم ویژه‌ای را تکمیل کنند تا پس از مرگ بتوان از اعضای پیوندی آنها مانند قلب، ریه، کلیه‌ها و کبد برای نجات جان دیگران استفاده کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: این فرم به معنای این نیست که پس از مرگ بلافاصله اعضای بدن افراد برای جراحی برداشته می‌شوند بلکه این کار از طریق هماهنگی با اعضای خانواده و بستگان آنها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طرح تقدیر از خانواده‌هایی که یکی از اعضای آنها اهدای عضو انجام داده است در نیمه رمضان امسال همزمان با میلاد امام حسن (ع) اجرا خواهد شد گفت: تجلیل از این خانواده‌ها موجب گسترش فرهنگ اهدای عضو در میان اقشار مختلف مردم می‌شود.

ظهیری خاطرنشان کرد: در تمام ادیان اهدای عضو یک کار انسان دوستانه محسوب می‌شود و در قرآن هم آمده است که حیات بخشیدن به یک نفر ثواب و اهمیت فراوانی دارد؛ در 17 فروردین‌ماه 1379 اهدای عضو جنبه قانونی یافته و بیشتر مراجع تقلید هم آن را تأیید کرده‌اند به همین دلیل هر سال بر تعداد کسانی که نسبت به اهدای خون و عضو اقدام می‌کنند، افزوده می‌شود.

انتهای پیام/78004/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول