اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از اردوی تیم ملی کاراته در رشت

کاراته‌هایی که چراغ خاموش در رشت محک خوردند

اردوی مشترک تیم‌های ملی کاراته ایران و ماکائو در رشت یک محک جدی برای کاراته‌کاهای ملی‌پوش و گیلانی بود که بدون مانور رسانه‌ای و چراغ خاموش برگزار شد.

کاراته‌هایی که چراغ خاموش در رشت محک خوردند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شهر رشت میزبان اردوی تدارکاتی و آماده‌سازی تیم ملی کاراته کشورمان بود که از 15 تا 20 تیر جاری در محل آکادمی کاراته گیلان در مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت برگزار شد تا کاراته‌کاهای ملی‌پوش کشورمان خود را برای حضور در تورنمنت‌های آینده آماده کنند.

حضور در رقابت‌های کاراته قهرمانی غرب آسیا در شهریور امسال در اردن، پیکارهای کاراته کشورهای اسلامی اندونزی در مهر ماه و مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در امارات که در آذر امسال به انجام می‌رسد مهم‌ترین عرصه‌هایی هستند که کاراته کاهای ملی‌پوش کشورمان به آنها اعزام می‌شوند.

آنچه که برگزاری اردوی تدارکاتی کاراته در رشت را پر رونق‌تر کرده بود حضور تیم ملی کاراته ماکائو در رشت و برپایی اردو و انجام تمرین در کنار ملی‌پوشان کاراته کشورمان بود و در کنار اینها یک دوره مسابقه تدارکاتی با حضور تیم‌های ملی کاراته ایران و ماکائو و نیز تیم منتخب کاراته گیلان در محل آکادمی کاراته استان برگزار شد که  حضور و بازدید استاندار گیلان از این تورنمنت تدارکاتی از مباحث قابل ذکر آن بود.

اردوی تیم ملی کاراته در رشت و حضور کاراته‌کاهای ملی‌پوش کشورمان و تیم ملی ماکائو و نیز مبارزه آنها در قالب تورنمنت گیلان، می‌توانست یک دوره آموزشی سودمند برای فعالان مختلف این رشته ورزشی در کشورمان تلقی شود و با مانور رسانه‌ای پر رنگ‌تر و بازتاب بیشتری انجام شود اما در نهایت این اردو و مسابقات به صورت چراغ خاموش در رشت به انجام رسید تا در سایه هیاهوهای بسیار فصل نقل و انتقالات فوتبال قرار گیرد.

*حضور پنج گیلانی در اردوی تیم ملی کاراته

حضور پنج عضو گیلانی در ترکیب تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران نشان از جایگاه مهم کاراته استان گیلان در سطح کشور دارد. مسعود رهنما که سرمربیگری تیم ملی کاراته کشورمان را به‌عهده دارد خود از کاراته‌کاهای گیلانی پر افتخار کشورمان در گذشته محسوب می‌شود که اکنون کاراته‌کاهای ملی‌پوش کشورمان را هدایت می‌کند.

مازیار فرید خمامی نیز از کاراته‌کاهای گیلانی اسبق و خوشنام کشورمان است که با حضور در جمع مربیان تیم ملی در کنار مسعود رهنما از اعضای گیلانی کادر فنی تیم ملی است.

 فرید خمامی سه روز پیش در حکمی از سوی فدراسیون کاراته کشورمان به عنوان سرمربی تیم ملی کاراته نوجوانان کشورمان منصوب شد.

در جمع کاراته‌کاهای فعلی حامد زیگساری و برادران سعید و وحید حسنی‌پور نیز بازیکنان گیلانی تیم ملی محسوب می‌شوند تا جمع گیلانی‌ها در تیم ملی کاراته قابل توجه باشد.

*توانمندی‌های کاراته گیلان

چندی پیش کاراته‌کاهای نوجوان و جوان گیلانی در رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کاراته نوجوانان و جوانان کشورمان موفق به کسب 11 سهمیه شدند که خود نشان از وجود استعدادها و توانایی‌های انسانی موجود در این استان دارد.

اینکه هیئت کاراته گیلان توانسته است میزبان اردوی مشترک ملی‌پوشان کاراته ایران و ماکائو باشد نشانه توانایی‌های این استان سرسبز در رشته ورزشی کاراته است.

با فراهم کردن زمینه‌ای که کاراته‌کاهای گیلانی در آن ضمن مشاهده تمرینات ملی‌پوشان از نزدیک بتوانند در قالب رقابتی در مقابل آنها محکی جدی بخورند مهم‌ترین ثمره برای کاراته گیلان و کاراته‌کاهای مستعد آن است.

کاراته گیلان نشان داده است که با حمایت‌های لازم و برنامه‌ریزی صحیح حرف‌های بسیاری در سطح کشور برای گفتن دارد.

*کاراته رشته پرافتخار ایران

ورزش کاراته از رشته‌های افتخارآفرین کشورمان است و همواره حضور کاراته‌کاهای کشورمان در رقابت‌های مختلف بین‌المللی با درخشش و کسب عنوان همراه بوده و در این بین اگر این رشته در جمع رشته‌های ورزشی المپیکی جای داشت تعداد مدال‌های کاروان ورزشی ایران در رقابت‌های المپیک افزایش می‌یافت.

رشته ورزشی کاراته در کشورمان مانند بسیاری از رشته‌های دیگر در سایه مانور پر سر و صدای رشته ورزشی فوتبال قرار گرفته و اگر چه موفقیت‌های حاصله در این رشته کم نبوده اما توجه به این رشته مناسب آن نیز نبوده است.

کاراته ایران اکنون در مقایسه با گذشته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دارد و از جایگاه مطلوب‌تری برخوردار است و طرفداران زیادی دارد اما حق این رشته ورزشی و کاراته‌کاهای پرتوان کشورمان بیشتر از این است.

انتهای پیام/2300/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول