اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در پی ترور یک فرمانده ارتش آزاد سوریه به دست نیروهای القاعده

اختلاف بین گروه‌های مسلح در سوریه بالا گرفته است

نیرو‌های «دولت اسلامی شام و عراق» وابسته به القاعده یکی از فرماندهان برجسته ارتش آزاد سوریه را ترور و تاکید کردند همه اعضای شورای عالی نظامی ارتش آزاد را به نوبت به قتل می‌رسانند.

اختلاف بین گروه‌های مسلح در سوریه بالا گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعضای گروه تروریستی «دولت اسلامی در شام و عراق» یک فرمانده ارتش آزاد سوریه را در منطقه اللاذقیه در غرب سوریه کشتند.

در گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است: مشابه این گونه حوادث در سوریه طی برهه اخیر بسیار اتفاق افتاده است و نشان می دهد که تنش و اختلاف بین گروه های جنگجو که تحت فرماندهی ارتش آزاد با گروه های تندرو جهادی که بیشتر اعضای آن را اتباع غیر سوری تشکیل می‌دهند، شدت یافته است.

دیده بان حقوق بشر در سوریه به نقل از فعالان و جنگجویان منطقه جبل الاکراد و جبل الترکمان این کشور اعلام کرد: جنگجویان گروه دولت اسلامی در شام و عراق دیروز پنجشنبه کمال حمامی معروف به ابوبصیر الجبلاوی، فرمانده گردان العز بن عبدالسلام را ترور کردند.

دیده بان حقوق بشر در سوریه گفت: عناصر دولت اسلامی دیروز پنجشنبه قصد داشتند پستی را که عناصر گردان عز بن عبدالسلام در منطقه استقرارشان در منطقه جبل الترکمان در شمال شهر لاذقیه بر پا کرده بودند، برچینند که به درگیری منجر شد و کمال حمامی در این درگیری ها کشته و دو تن دیگر از گردان عز بن عبدالسلام به شدت زخمی شدند.

گروه دولت اسلامی در شام و عراق که وابسته به القاعده است چند روز قبل نیز یک فرمانده گردان دیگر ارتش آزاد سوریه را در استان ادلب در شمال غرب این کشور را سر بریدند.

گروه های جنگجو که علیه نیروهای دولتی در سوریه جنگ می‌کنند تحت فرماندهی واحدی نیستند و همگی به صورت پراکنده دست به حملات مختلف در این کشور می‌زنند.

دولت اسلامی در عراق و شام به ابتکار دولت اسلامی در عراق به سرکردگی ابوبکر البغدادی تاسیس شده و قصد پیوستن به جبهه النصره را داشت اما جبهه النصره اعلام کرد که رهبر آنها ایمن الظواهری است و از گروه دولت اسلامی جدا است.

قاسم سعدالدین، سخنگوی ارتش آزاد سوریه نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز ضمن تاکید خبر کشته شدن کمال حمامی از اعضای شورای عالی نظامی ارتش آزاد سوریه به دست اعضای دولت اسلامی شام و عراق در لاذقیه گفت که اعضای گروه دولت اسلامی شام و عراق با وی تماس گرفته و اعلام کردند که حمامی را کشته‌اند و در آینده نیز همه‌ اعضای شورای عالی نظامی ارتش آزاد را به قتل خواهند رساند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول