اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اعضای کابینه مصر دوشنبه معرفی می‌شوند/ گمانه‌زنی درباره ترکیب دولت جدید

نخست‌وزیر موقت مصر تاکید کرد دولت جدید این کشور که تا دوشنبه آینده معرفی می‌شود دولت شایسته‌سالاران خواهد بود.

اعضای کابینه مصر دوشنبه معرفی می‌شوند/ گمانه‌زنی درباره ترکیب دولت جدید

به گزارش خبرگزاری فارس، حازم الببلاوی، نخست وزیر موقت مصر در اظهاراتی به روزنامه الاهرام این کشور گفت:حدود 70 درصد وزرا و کرسی های وزارتی در کابینه جدید تعیین شده اند و ترکیب کابینه به زودی نهایی خواهد شد و تا دوشنبه آینده اعلام می شود.

الببلاوی گفت:ترکیب گروه اقتصادی کابینه کاملا تکمیل شده و دکتر زیاد بهاء الدین به معاونت امور اقتصادی نخست وزیر برگزیده شده است.

نخست وزیر موقت مصر با تاکید بر اهتمام خود برای دعوت از نیروهای سیاسی به منظور مشارکت در کابینه این کشور گفت: دو معیار مشخص برای انتخاب اعضای کابینه مطرح است که همان شایستگی و اعتبار است و دولت جدید مصر دولت شایسته سالاران خواهد بود و بر اساس سهم بندی های سیاسی نخواهد بود.

منابع آگاه به الاهرام گفتند: از مهم ترین نامزدهای عضویت در کابینه جدید مصر تاکنون عصام حجی دانشمند ناسا برای تصدی کرسی تحقیقات علمی و دکتر دریه شرف الدین برای تصدی وزارت اطلاع رسانی و ابقای دکتر احمد درویش در مقام تصدی وزارتخانه توسعه اداری است.

الاهرام به نقل از منابع خود همچنین اعلام کرد که سرلشکرد احمد جمال الدین نامزد معاون نخست وزیر در امور امنیتی است.

 

روزنامه الاهرام همچنین اسامی شماری از وزرای کابینه آینده مصر را منتشر کرد: احمد جمال الدین به عنوان معاون نخست وزیر مصر در امور امنیتی معرفی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، همچنین جودت عبدالخالق برای وزارت امور اجتماعی، دریه شرفه الدین برای وزارت اطلاع رسانی، هانی قادری برای وزارت دارایی، محمد حجی برای وزارت تحقیقات علمی و عمرو حسب الله برای وزارت صنایع پیشنهاد شده اند

انتهای پیام/ر

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول