اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ضرورت بهینه‌سازی و تغییر در الگوی مصرف آب ضروری است

بحران آب با ادامه مصرف در 2 سال آینده در آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه بحران آب در استان جدی است، گفت: با ادامه روند فعلی مصرف آب در دو سال آینده با بحران آب مواجه می‌شویم.

بحران آب با ادامه مصرف در 2 سال آینده در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، رضا پوررجب ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات آب شرب استان آذربایجان‌شرقی در شهرستان بناب با تأکید بر اینکه بحران آب در استان جدی است، اظهار کرد: بهینه‌سازی و تغییر الگوی مصرف در بخش آب شرب استان همواره مورد تأکید بوده است و این شرکت خود را ملزم به اتخاذ تمهیدات و برنامه‌ریزی برای استفاده درست آب شرب توسط مشترکان کرده است.

به گفته وی قیمت تمام شده هر مترمکعب آب 8 هزار ریال بوده ولی قیمت فروش به طور متوسط 2 هزار ریال است که مبلغ مابه التفاوت از سوی دولت پرداخت می‌شود.

وی افزود: متاسفانه سرانه مصرف آب در استان 185 لیتر در شبانه روز است که نسبت به میانگین استاندارد 35 لیتر در شبانه روز بیشتر مصرف می‌شود.

پوررجب تصریح کرد: بر اساس الگوی استاندارد تعیین شده، هر نفر در شبانه روز حداکثر 15 لیتر برای پخت و پز و آشامیدن، 50 لیتر برای استحمام، 20 لیتر برای لباسشویی، 15 لیتر برای ظرفشویی، 30 لیتر برای دستشویی، 10 لیتر برای نظافت خانه و آبیاری باغچه، پنج لیتر برای کولر و تهویه و پنج لیتر اتلاف در توزیع باید مصرف داشته باشد.

وی به همشهریان در خصوص عدم اسراف آب شرب بهداشتی و صرفه‌جویی در خصوص این مایه حیات گفت: آب ارزشمندترین عطیه الهی و مهمترین عامل تداوم حیات موجودات زنده و رکن اصلی توسعه پایدار است.

پوررجب اضافه کرد: فقدان یا کمبود این مایع حیات بخش موجب اختلال در زندگی شهروندان و بروز نابسامانی‌های فراوان می‌شود.

وی افزود: در این زمینه و برای جلوگیری از اسراف و هدرروی آب الگوهای توصیه شده برای مصارف سرانه خانگی برای هر نفر 150 لیتر در شبانه روز توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب تعیین شده است که امیدواریم شهروندان با رعایت آنها و دقت در نحوه مصرف آب از اتلاف بیشتر مایه حیات جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی حل مشکل آب استان را با این روند غیرممکن دانست و از نمایندگان مجلس خواست با پیگیری‌های لازم و با همکاری دولت برای رفع اساسی این مشکل گام بردارند.

پوررجب تصریح کرد: در صورت ادامه همین روند و عدم توجه جدی به موضوع، دو سال طول نخواهد کشید که با بحران آب در استان مواجه خواهیم شد. 

انتهای پیام/60004/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول