اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنده:

آمریکا از وضعیت ایران تحلیل درستی ندارد

امام جمعه لنده با اشاره به سالروز کشف کودتای نوژه گفت: کشف این کودتا و خنثی شدن آن به دست ملت نشان داد که آمریکا هیچ‌گاه تحلیل درستی از اوضاع ایران نداشته است.

آمریکا از وضعیت ایران تحلیل درستی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام مهدی کیانی اصل در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با دعوت به رعایت تقوای الهی ماه رمضان را ماه خودسازی خواند و اظهار داشت: بهترین زمان برای خودسازی و تقرب به درگاه الهی استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: این ماه، ماه نزول قرآن بوده که ما باید با استفاده از کلام وحی خود را به درگاه خداوند متعال نزدیک کرده و تمام رذایل اخلاقی را از وجود خود پاک گردانیم.

امام جمعه لنده در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجاب را موجب شخصیت زن و عاملی برای وقار و متانت او می دانند.

کیانی‌اصل تصریح کرد: ‌عفاف بانوان باعث افتخار، ارزش گذاری و سنگین شدن آبرو و احترام زن در جامعه می شود و به همین دلیل باید از اسلام به خاطر توجه به مسئله حجاب تشکر کرد.

وی افزود: حجاب تنها مختص به زنان و بانوان جامعه نبوده بلکه زن و مرد با با رعایت حجاب و عفاف سعی و تلاش خود را برای استقرار این مهم در جامعه به‌کار گیرند.

خطیب نماز جمعه لنده خطاب به صدا و سیما گفت: صدا و سیما باید برای مسأله حجاب تصمیم سازی کرده و هر فیلمی را به نمایش نگذارد.

*قیام مسجد گوهرشاد، نقطه اوج مبارزات

کیانی‌اصل در ادامه به سالروز قیام مسجد گوهرشاد اشاره کرد و گفت: قیام مسجد گوهرشاد و کشته شدن هزاران نفر از مردم و روحانیت و تبعید و زندانی شدن جمع بسیاری از آنها، نقطه اوج مبارزه‌های ضد رضاخان بود.

وی اذعان داشت: از آن واقعه جان‌گداز تا سقوط پهلوی اول و دوم، این مبارزه همچنان ادامه داشت تا این‌که خداوند متعال، پاداش این مبارزات و از جان گذشتگی‌ها را، پیروزی انقلاب اسلامی، که از بزرگ‌ترین انقلاب‌های تاریخ است، قرارداد.

امام جمعه لنده گفت: خداوند این ملت را به نعمت استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی آراسته و مفتخر ساخت و عظمت اسلام را زنده نمود و آن را مقدمه ای برای ظهور و قیام حضرت مهدی موعود(عج) قرار داد.

* کشف کودتای نوژه و زبونی آمریکا

کیانی‌اصل با اشاره به سالروز کشف کودتای نوژه در ایران یادآور شد: کودتای نوژه در ایران اولین و آخرین کودتای آمریکا بر ضد نظام جمهوری اسلامی نبوده بلکه کینه و عداوت این شیطان بزرگ همچنان ادامه دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده افزود: کشف این کودتا و خنثی شدن آن به دست ملت نشان داد که آمریکا هیچ‌گاه تحلیل درستی از اوضاع داخلی ایران نداشته است.

وی گفت: زبونی و خواری آمریکا بر جهانیان اثبات شده و می‌دانند که هیچ‌ توطئه‌ای را در ایران نمی‌توانند به سر انجام برسانند.

کیانی‌اصل در ادامه به سالروز گشایش اولین دور مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: مجلس خبرگان رهبری سرنوشت و آینده کشور را با انتخاب صحیح رهبری تضمین کرده است.

وی شورای نگهبان را میزان قانون و تبعیت از آن را لازم دانست و گفت: تمکین از شورای نگهبان امری است که ثبات و آرامش را به کشور هدیه کرده است.

امام جمعه لنده افزود: در سال 88 عدم تمکین باعث شد هزینه‌های گزافی به ملت و کشور وارد آید.

*قبول قطعنامه 598 حقانیت ایران را به نمایش گذاشت

کیانی‌اصل با اشاره به سالروز پذیرش قطعنامه 598 گفت: ایران با پذیرش قطعنامه 598 حقانیت خود را به جهانیان ثابت کرده است.

وی افزود: ملت ایران نشان داد که تجاوز گر نیست ولی هر گونه تجاوزی را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

انتهای پیام/82013/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول