اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مجتمع آموزشی امام حسین (ع) سپاه:

امروز جمهوری اسلامی مدل رفتاری تأثیرگذاری در منطقه است

معاون مجتمع آموزشی امام حسین (ع) سپاه گفت: امروز جمهوری اسلامی به عنوان مدل رفتاری تأثیرگذار در منطقه مطرح است.

امروز جمهوری اسلامی مدل رفتاری تأثیرگذاری در منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سردار محمد شعبانی شامگاه پنجشنبه در سومین یادواره 60 شهید منطقه زینبیه شاهرود که با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، روحانیون، مسئولان نظامی و انتظامی و خانواده معظم شهدا در مسجد زینبیه شاهرود برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت یاد شهدا و تقدیر از حضور گسترده و پرشور مردم در این یادواره، به جملات شهید آوینی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: شهید آوینی در سخنانی می‏گوید که هر شهید کربلایی دارد که در آن کربلا در خون خود می‏غلتد و شهدای ما هر کدام در منطقه‏ ای از جبهه‏ های ایران به خون خود غلتیدند تا ما امروز سرافراز و با عزت زندگی کنیم.

معاون مجتمع آموزشی امام حسین (ع) سپاه با ارائه تحلیلی از سن شهدای منطقه زینبیه شاهرود بیان کرد: کوچک‏ترین این شهدا، 17 سال سن دارد و بزرگ‏ترین آنها 48 ساله است؛ در بین این شهدا، آزاده شهید داریم که در زندان‌های عراق به شهادت رسیده و نخستین شهید دوران دفاع مقدس که در ششم شهریور 59 به شهادت رسیده نیز بین این شهداست.

باید قدردان ملت حماسه‌ساز ایران بود

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به سخنان امام راحل در عظمت مردم ایران گفت: امام خمینی (ره) در جملاتی فرمودند «مثل مردم ایران در زمان پیامبر (ص) و امام علی (ع) هم نبوده است» و باید قدردان این ملت حماسه‌ساز بود.

شعبانی خطاب به حاضران خاطرنشان کرد: بهترین‌ها شهدا هستند و برای شهدا بهترین‌ها را انجام دهید؛ امروز عکس شهدا را به دیوار می‌زنیم و عکس آنها عمل می‌کنیم؛ شهیدان را به خاک نه، باید به یاد بسپاریم.

وی با بیان جمله امام راحل که شهدا امام‏زادگان عشق هستند، تصریح کرد: علت برگزار کردن یادواره و گرامیداشت شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و الگو قرار دادن شهدا در زندگی و تکریم و پاسداشت مقام و منزلت آنان است.

این تحلیل‏گر مسائل سیاسی با اشاره به سخنان آیت‏ الله بهجت در مقام شهدا اظهار کرد: آیت‌الله بهجت، مقام شهدا را آن قدر رفیع می‌داند که بیان می‌کند فردای قیامت خداوند در مقام شهدا معامله با آنها را برای بهشت بیان می‌کند و جلب رضایت آنها را مورد تاکید قرار می‌دهد.

برخی خواص بعد از فتنه 88 شرمنده شدند

معاون دانشگاه جامع امام حسین (ع) تاکید کرد: باید قدر خود را بدانیم تا خود را ارزان نفروشیم و گول نخوریم؛ ببینید بعد از فتنه 88 برخی خواص چگونه دچار انحراف شدند و قدر خود را ندانستند و شرمنده شدند.

وی با اشاره به چهار جنگ بزرگ دنیا در قرن بیستم بیان کرد: جنگ‌های جهانی اول و دوم و جنگ کره و ایران با عراق چهار جنگ بزرگ دنیا بودند که به ترتیب 51،72،37 و 95 ماه طول کشیدند.

شعبانی افزود: جنگ ایران و عراق طولانی‌ترین جنگ بود که 2 هزار و 887 روز ملت ایران در برابر حمله از زمین دریا و هوا مقاومت و پایداری کردند و یک وجب عقب ننشستند.

وی تاکید کرد: این مقاومت و پایداری از هدایت‌های امام بزرگوار بود که مردم را رهبری کردند تا به پیروزی برسند و این عزت و افتخار اکنون برای ما و کشور در سطح منطقه و بین‌الملل حاصل شده است.

نامه اوباما به رهبر انقلاب در حقیقت امان‏نامه‌ بود

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به نامه اوباما به رهبر انقلاب بیان کرد: در این نامه، اوباما از موضع ذلت با رهبری سخن گفت و یان مکتوبه، درست مانند امان‏نامه‌هایی است که در شب عاشورا برای حضرت عباس (ع) می‌آمد.

شعبانی افزود: اوباما می‌نویسد «اگر جنگی در منطقه رخ دهد، اسرائیل خود وارد جنگ شده و ما از او پشتیبانی نمی‌کنیم؛ ما حاضریم ایران را به عنوان شریک تجاری خود بپذیریم»، این‏ها نشان از ذلالت دشمنان ماست.

انتهای پیام/2249/ق/پو300240

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول