اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفت

صرفه‌جویی 50 درصدی آب مصرفی در بخش صنعت اصفهان

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 50 درصد صرفه‌جویی آب مصرفی در بخش صنعت اصفهان صورت گرفته است.

صرفه‌جویی 50 درصدی آب مصرفی در بخش صنعت اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور شیشه‌فروش پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه وضعیت کم‌آبی و خشکسالی طی سال‌های گذشته شرایط خاصی را در استان حاکم کرده است، اظهار کرد: البته طی سال‌های گذشته اکثر استان‌های موجود در سطح کشور با وضعیت خشکسالی مواجه شده‌اند.

وی با بیان اینکه اقلیم استان اصفهان خشک و نیمه‌خشک است، اضافه کرد: خشکسالی یک بحران نیست، بلکه پدیده‌ای تدریجی است که بر اساس سازگاری با اقلیم یک منطقه ایجاد می‌شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: کاهش 15 درصدی بارش‌های دریافتی، بالا بودن دما و گرمای هوا، وزش باد، عدم وجود ذخیره برفی، تبدیل بارش‌ها از جامد به مایع و نا‌هنجاری‌های اقلیمی از دلایل تشدید وضعیت خشکسالی‌های موجود در سطح استان است.

وی با تاکید بر اینکه اگر چه بارش‌ها خوب بوده است، اما نسبت به بلند‌مدت با کاهش بارندگی مواجه شده‌ایم، ادامه داد: میانگین دما در فصل تابستان نرمال است، اما براساس پیش‌بینی‌های هوا‌شناسی دمای هوای اصفهان در تیر و مردادماه افزایش می‌یابد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه همچنین به دلیل کمبود آب و خشکسالی با بروز ریز‌گرد‌ها و ایجاد کانون‌های گرد و غبار مواجه شده‌ایم، تاکید کرد: 30 مورد از ریز‌گرد‌های ایجاد شده با منشأ داخلی و خارجی سبب کاهش دید در مناطق شده است و افزایش کانون‌های گرد و غبار از دلایل خشکسالی‌ها و کمبود آب در استان محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اواخر سال گذشته به منظور رسیدگی به وضعیت آب در استان کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از وزارت نیرو، شرکت آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب، سازمان جهاد کشاورزی و صنف کشاورزان استان تشکیل شد، افزود: کمیته تخصصی توزیع آب هر ماه دو جلسه را به منظور رسیدگی به وضعیت آب استان تشکیل داده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اساس تصمیم‌های کمیته توزیع آب مقرر شد که به منظور تغذیه سفره‌های آب زیر‌زمینی و تأمین آب مورد نیاز برای کشت بهاره کشاورزان آب از 16 فروردین ماه امسال در رودخانه زاینده‌رود جاری شود.

وی با اشاره به اینکه همچنین توزیع و رها‌سازی آب برای تغذیه سفره‌های آب زیر‌زمینی و تأمین آب مورد نیاز برای کشت بهاره کشاورزان همراه با الزاماتی بوده است، اظهار کرد: صرفه‌جویی آب در بخش صنعت یکی از این الزامات به شمار می‌رود و از ابتدای امسال تاکنون صرفه‌جویی 50 درصد آب مصرفی در بخش صنعت اصفهان صورت گرفته است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه همچنین دستورالعمل‌هایی برای صرفه‌جویی آب به بیش از 104 شهرداری استان ارسال شد، ادامه داد: بر اساس این موضوع سیستم آبیاری شهرداری‌ها به آبیاری قطره‌ای تبدیل شد و همچنین تمام ادارات استان موظف به استفاده از سیستم‌های کاهنده آب هستند.

وی به اختصاص 25 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آب‌رسانی شهری و روستایی در استان اشاره و تصریح کرد: 200 روستا در سطح استان به صورت سیار و با استفاده از تانکر آب‌رسانی می‌شوند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر 30 درصد از اراضی در مسیر زاینده‌رود به زیر کشت رفته است، اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت آب در استان با تدابیر اتخاذ شده از سوی کمیته تخصصی توزیع آب و مجموعه‌های فعال در این زمینه بهبود یافته است.

انتهای پیام/63004/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول