اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 5 سال گذشته صورت گرفته است

وارد آمدن یک هزار و 600 میلیارد تومان خسارت به کشاورزی اصفهان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: طی پنج سال گذشته به دلیل خشکسالی‌ها و کمبود آب در این استان بالغ بر چهار هزار و 600 میلیارد تومان خسارت به بخش‌های کشاورزی استان وارد شده است.

وارد آمدن یک هزار و 600 میلیارد تومان خسارت به کشاورزی اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نصراصفهانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه استان اصفهان از سال‌های گذشته تاکنون گرفتار وضعیت خشکسالی و کمبود آب شده است، اظهار کرد: در حال حاضر در سال ششم حاکم شدن شرایط خشکسالی و کمبود آب در استان هستیم.

وی اضافه کرد: طی پنج سال گذشته بیشترین خسارت‌ها به دلیل خشکسالی‌ها و کمبود آب به بخش کشاورزی استان وارد شده و این موضوع سبب ایجاد نا‌رضایتی‌های بسیاری برای جامعه کشاورزی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به میزان خسارت‌های ناشی از خشکسالی به بخش کشاورزی، تصریح کرد: طی پنج سال گذشته به دلیل خشکسالی‌ها و کمبود آب در استان بالغ بر چهار هزار و 600 میلیارد تومان خسارت به بخش‌های کشاورزی استان وارد شده است.

وی با تأکید بر اینکه همچنین طی پنج سال گذشته هر ساله از 15 تا 35 درصد محصولات کشاورزی استان کاهش یافته است، ادامه داد: 23 شهرستان در سطح استان وجود دارد و 9 مورد از این شهرستان‌ها در حوضه زاینده‌رود قرار دارند.

نصراصفهانی با بیان اینکه 42 درصد از محصولات کشاورزی استان در شهرستان‌های حوضه زاینده‌رود تولید می‌شود، تأکید کرد: 41 درصد از اشتغال استان اصفهان نیز به حوزه زاینده‌رود اختصاص دارد و حوزه زاینده‌رود از نظر اقتصادی و ایجاد اشتغال برای افراد از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شرایط خاص حاکم در استان مقرر شد که امسال آب برای کشت بهاره کشاورزان توزیع شود، افزود: با توجه به این موضوع امسال آب برای کشت پاییزه کشاورزان توزیع نمی‌شود و امسال باید 60 هزار هکتار کشت در سطح استان انجام می‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تأکید بر اینکه اما تنها 14 هزار هکتار و تنها یک‌سوم از اراضی اصفهان به زیرکشت رفته است، متذکر شد: در کشت بهاره امسال 300 هکتار از اراضی به زیرکشت انواع علوفه، یک‌هزار و 900 هکتار یونجه، یک‌هزار و 500 هکتار کشت گلرنگ، یک‌هزار و 600 هکتار به زیرکشت سبزی و صیفی رفته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بسیاری از باغات استان به دلیل نبود آب خشک شدند، اظهار کرد: اما امسال تمهیداتی برای اختصاص آب به باغات برای جلوگیری از خشک شدن این باغات اندیشیده شد.

نصراصفهانی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون نیز کمبود آب در استان خسارت‌های بسیاری را به بخش کشاورزی وارد کرده است، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 250 میلیارد تومان خسارت به بخش زراعی استان وارد شده است.

وی با تأکید بر اینکه همچنین از ابتدای امسال تاکنون در بخش محصولات دامی نیز 6.3 دهم میلیارد تومان و در بخش باغات نیز 3.4 دهم میلیارد تومان خسارت به باغات استان وارد شده است، اذعان کرد: اما حداقل آب اختصاص داده شده به بخش کشاورزی از ورود خسارت‌های بسیار سنگین به این بخش جلوگیری کرده است.

انتهای پیام/63004/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول