اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه:

نباید در کارهای فرهنگی احساسی عمل کرد

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه در کارهای فرهنگی نباید شعاری و احساسی عمل کرد، گفت: متاسفانه مقوله حجاب و عفاف مورد غفلت واقع شده است.

نباید در کارهای فرهنگی احساسی عمل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری در دیدار مدیر و معاونین مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی(س) با بیان اینکه کارهای فرهنگی یا براساس شور و احساس و با ایجاد فضای خاص و یا بر پایه منطق و ریشه در اعتقادات دینی انجام می‌گیرد، ابراز داشت: کاری که در فضای احساسی و نشأت گرفته از عواطف و احساسات انجام می‌گیرد ثبات و پایداری ندارد؛ به گونه‌ای که وقتی سایه این فضای احساسی کنار می‌رود این حرکت و اقدام تاثیر عاطفی را از دست می‌دهد و مجدد به موقعیت سابق خویش بر می‌گردد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در کارهای فرهنگی نمی‌توان شعاری و احساسی حرکت کرد، چون نتایج این گونه تحرکات پایدار نیست البته شاید برنامه‌هایی که بر اساس شور و احساس شکل می‌گیرند، سریع نتیجه بدهند ولی ادامه‌دار نیستند و این مهم نیازمند برنامه‌ای منطقی و بر پایه اصول دینی است که تعمیم‌دهنده حرکت اول باشد.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) افزود: حضرت فرمودند «کسانی که به خاطر جذبه افراد وارد دین می‌شوند، با نگاه فرد دیگری خارج می‌شوند، ولی کسانی که بر اساس مبانی، کتاب و سنّت وارد دین می‌شوند کوه‌ها ممکن است جابجا شوند، ولی این افراد متزلزل نخواهند شد».

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با مسائل فرهنگی را ضروری دانست و یادآور شد: اگر ناهماهنگی میان دستگاه‌ها و نهادهای هم عرض وجود داشته باشد نه تنها نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، بلکه بعضا اثرات منفی بر جای خواهد گذاشت.

آیت الله حسینی بوشهری برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های هدفمند ویژه معلمین و اساتید را بسیار ضروری دانست و گفت: کلاس‌های درس بخش اصلی فعالیت‌های مراکز تبلیغی و فرهنگی است؛ چرا که رفتار و منش معلم نقش پر رنگی در تربیت و تعالی دانش‌آموزان دارد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه دانش‌آموزان از معلمین خود الگوبرداری می‌کنند، ادامه داد: اگر معلم دارای یک استدلال منطقی پیرامون مسائل فرهنگی به ویژه حجاب و عفاف داشته باشد، بی‌شک تاثیرات مضاعفی بر جای خواهد گذاشت.

وی بیان داشت: زمانی که برنامه‌های لازم برای هدایت‌گری دانش‌آموزان در اختیار معلم و استاد قرار گیرد در هر لحظه و برهه‌ای از زمان می‌تواند اثربخشی خود را داشته باشد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بر روی معلمین و اساتید باید مورد توجه جدی قرار بگیرد تصریح کرد: مرکز ریحانة النبی(س) می‌تواند از محصولات خود در راستای کار تبلیغی حجاب و عفاف بهره گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه برپایی نمایشگاه‌های تخصصی حجاب و عفاف را در شهرهای مختلف کشور ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند جنبه تبلیغی و ترویجی مطلوبی را به همراه داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: تقویت فعالیت‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی پیرامون مقوله حجاب و عفاف همچنین پاسخگویی به شبهات توسط متخصصین و اساتید زبده حوزوی می‌تواند نقش اثرگذاری در عرصه حجاب و عفاف نه در سطح جامعه بلکه فضای سایبری داشته باشد.

انتهای پیام/2258/ب/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول