اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

بررسی ماهانه 400 پرونده در کمیته بدوی مشاغل سخت

معاون روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیش از 400 پرونده در هر ماه در کمیته بدوی مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بررسی ماهانه 400 پرونده در کمیته بدوی مشاغل سخت

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، علی شیخی اظهار داشت: با توجه به افزایش پرونده‌های کمیته مشاغل سخت و زیان آور، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد به طور متوسط هر هفته 100 پرونده را مورد بررسی قرار می‌دهد و نتیجه رسیدگی‌ها را پس از 48 ساعت اعلام می‌کند.

وی افزود: به منظور پاسخگویی سریع‌تر به کارگران و تعیین تکلیف وضعیت شغلی آنها، کمیته بدوی مشاغل سخت و زیان آور در سال 92 از یک جلسه به دو جلسه در هفته افزایش یافته است.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد بیان داشت: این کمیته‌ها با حضور کارشناسان مجرب در حوزه کارگری و کارفرمایی روزهای یکشنبه و چهارشنبه تشکیل می‌شود و در هر جلسه بیش از 50 پرونده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: به طور متوسط، ماهانه بیش از 400 پرونده در مورد بازنشستگی پیش از موعد کارگران در مشاغل سخت و زیان آور به این اداره کل و ادارات تابعه واصل می‌شود و پس از بررسی‌های لازم توسط کارشناسان، بازرسی از محل کار متقاضی و اظهارنظر کارشناسان به ترتیب اولویت درخواست‌ها به کمیته موردنظر ارجاع می‌شود.

شیخی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری، هزار و 295 پرونده متقاضیان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی همچنین تعداد پرونده‌های بررسی شده در سال گذشته را 3 هزار و 632 پرونده اعلام کرد و افزود: بررسی درخواست‌های متقاضیان به معنای تأیید آنها نیست، بلکه پس از بازرسی از محل کار و اظهارنظر کارشناس بهداشت، تامین اجتماعی و نمایندگان کارگر و کارفرما به کمیسیون مربوطه ارجاع و با توجه به نظر افراد و آرای هیئت پنج نفره، نتیجه تایید و یا عدم تایید و یا کسر سابقه در زمینه بازنشستگی پیش از موعد افراد اعلام می‌شود.

وی گفت: کلیه درخواست‌ها با توجه به آیین نامه مربوطه و بر اساس قانون کار جمهوری اسلامی ایران و دستورالعمل‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/2464/ک/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول