اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماه نخست امسال

28 متخلف شکار و صید در شهرستان کامیاران دستگیر شدند

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کامیاران از دستگیری 28 متخلف شکار و صید در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

28 متخلف شکار و صید در شهرستان کامیاران دستگیر شدند

فرهاد سیف‌پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال با تلاش پرسنل اجرایی و محیط بانان و گزارش‌های مردمی 28 متخلف که اقدام به شکار و صید غیر مجاز کرده بودند دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

وی تصریح کرد: علاوه بر دستگیری این افراد، لاشه 26 کبک، یک خرگوش، 20 قبضه اسلحه، 31 رشته دام پرنده‌گیری، 9 قفس و ادواتی دیگر چون چراغ قوه، چاقو، تبر و ضبط صوت کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: 15 نفر از متخلفان که حکم قضایی برای آن‌ها صادر شده است حدود 12 میلیون و 800 هزار ریال جریمه نقدی (جریمه ضرر و زیان به محیط زیست) مقرر شده و پروانه شکار آن‌ها نیز باطل شده است و 13 نفر دیگر در انتظار صدور حکم قضایی هستند.

این مقام مسئول عنوان کرد: منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو در شهرستان‌های کامیاران، مریوان و سروآباد قرار دارد و با مساحت 57 هزار هکتار پوشیده از جنگل‌های زیبای بلوط، مناطق بکر و رودخانه‌های خروشان است.

رئیس اداره شهرستان کامیاران در پایان خاطرنشان کرد: این منطقه حفاظت شده یکی از زیستگاه‌های مناسب و منحصر به فرد کشور به شمار می‌آید و گونه‌های چون کل و بز، سیاه گوش، خرس قهوه‌ای، پلنگ و انواع پرندگان شکاری در آن وجود دارند، که تاکنون 117 گونه پرنده، 23 گونه پستاندار، 17 گونه خزنده و 242 گونه گیاه شناسایی شده است.

انتهای پیام/79003/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول