اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نسل پلنگ در خراسان شمالی در حال انقراض است

مرگ یک قلاده پلنگ ایرانی در شهرستان راز و جرگلان

یک قلاده پلنگ ایرانی در حوالی روستای گوئینیک از توابع شهرستان مرزی راز و جرگلان به دست افراد ناشناس از پای درآمد

مرگ یک قلاده پلنگ ایرانی در شهرستان راز و جرگلان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، براساس آنچه که در بین اهالی این منطقه مطرح بوده این پلنگ در گذشته چندین بار به دام‌های روستائیان این منطقه حمله‌ور شده؛ از این رو به نظر می‌رسد طعمه‌گذاری علت اصلی مرگ این پلنگ باشد.

براساس تصاویر رد و بدل شده در گوشی‌های تلفن همراه، این پلنگ از جثه و قدرت خوبی برخوردار بوده؛ لیکن براساس ضرب و جرح با سلاح سرد کشته شده است.

به گزارش فارس، ماه گذشته نیز یک قلاده پلنگ در حوالی یکی از روستاهای بخش شوقان شهرستان جاجرم مشاهده شد که این پلنگ زنی میانسال را از ناحیه پا زخمی و قبل از آنکه از سوی اهالی اقدامی شود، منطقه را ترک کرد.

همچنین بهار امسال یک قلاده پلنگ در اطراف سد بیدواز اسفراین از سوی اهالی این روستا مشاهده شد.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی نیز با اشاره به وجود تعداد قابل توجهی پلنگ در استان اظهار داشت: آنچه مسلم است شهرستان اسفراین، جاجرم و راز و جرگلان از مناطق مهم استان بوده که به کرات پلنگ در نواحی مختلف آن مشاهده شده است.

به گفته رضا حبیبی، خارج از مناطق حفاظت شده استان نیز امکان وجود پلنگ وجود دارد و به طور حتم وجود آن برای استان یک امتیاز مهم محسوب شده، از این رو ضرورت دارد تا از این‌گونه ارزشمند هرچه بیشتر مراقبت کرد.

وی با تأکید بر اینکه در زمان مشاهده پلنگ بدون هیچ‌گونه عکس‌العملی که سبب برانگیختگی این حیوان نادر شده باید مسیر حرکت این حیوان را باز کرد، اذعان داشت: این حیوان تمایل به فرار کردن دارد، از این رو نباید در مسیر آن قرار گرفت.

شهرستان مرزی راز و جرگلان در شمال استان خراسان شمالی قرار دارد.

انتهای پیام/63002/ذ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول