اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله استادی عنوان کرد

بهره‌گیری از رساله عملیه مراجع تقلید برای آشنایی با احکام دینی

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ضرورت توجه به رساله‌های عملیه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: برای آشنا شدن به مسائل شرعی باید به رساله‌های عملیه مراجع تقلید مراجعه کرد.

بهره‌گیری از رساله عملیه مراجع تقلید برای آشنایی با احکام دینی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله رضا استادی بعد از ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد اعظم قم با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان باید از یاد خدا غافل نشویم تاکید کرد: فراموش کردن پروردگار و غفلت از جمله عناوینی است که در برابر یاد خدا وجود دارد و متاسفانه برخی از افراد نیز خدا را قبول ندارند.

وی با تاکید بر اینکه روح خدا باوری در فطرت همه انسان‌ها نهفته است تاکید کرد: متاسفانه افرادی هستند که به دلیل اینکه از تبلیغات منفی تاثیر گرفته‌اند از یاد خدا غافل می‌شوند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: اگر انسان به فطرت خود رجوع کند در می‌یابد امکان ندارد که چنین جهان با عظمتی خالق و آفریدگاری نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ذره‌ای شک و تردید در خصوص وجود خداوند در هیچ یک از انسان‌ها وجود ندارد بیان کرد: افرادی که در دل خود نفاق داشته باشند به جای امر به معروف امر به منکر و نهی از معروف می‌کنند و جای راست و دروغ را تغییر می‌دهند.

آیت‌الله استادی فراموش کردن خدا را موجب ارتکاب چنین اعمالی دانست و ادامه داد: کسی که در زندگی خود یاد خدا را مورد توجه قرار دهد هیچ گاه انسان‌ها را به منکر دعوت نکرده و از معروف باز نمی‌دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت توجه به رساله‌های عملیه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: برای آشنا شدن به مسائل شرعی باید به رساله‌های عملیه مراجع تقلید مراجعه کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نباید رساله‌های عملیه بدون توجه در کتابخانه‌ها بماند تصریح کرد: اگر از مرجع تقلیدی پیروی می‌کنیم باید رساله عملیه او را مطالعه کرده و بر فتاوا و احکام دینی به درستی عمل کنیم.

انتهای پیام/2258/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول