اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

نگرانی تل‌آویو از ارسال سامانه روسی «اس ۳۰۰» به سوریه

مسئولان رژیم صهیونیستی با نگرانی زایدالوصفی، روند ارسال سامانه موشکی «اس ۳۰۰» روسیه به سوریه را دنبال می‌کنند و نگرانی آنها در گزارش‌ها و تحلیل‌های رسانه‌های صهیونیستی نمود پیدا کرده است.

نگرانی تل‌آویو از ارسال سامانه روسی «اس ۳۰۰» به سوریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کرانه باختری، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی پیش بینی کرد که سامانه موشکی پیشرفته ساخت روسیه به نام «اس 300» طی چند هفته آینده وارد سوریه شود و تاکید کرد که همه تلاش‌های رژیم اشغالگر قدس برای جلوگیری از اجرای این معامله شکست خورد.

این روزنامه صهیونیستی، سامانه اس 300 را تهدیدی استراتژیک برای منافع حیاتی رژیم صهیونیستی دانست و به نقل از منبع آگاه صهیونیستی افزود:‌ ما به هیچ روی اجازه اجرایی شدن این معامله (بین روسیه و سوریه) را نمی‌دهیم. زیرا این سامانه آزادی فعالیت را از نیروهای هوایی منطقه شمال (رژیم صهیونیستی) می‌گیرد.

چندی پیش معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی زئیف الکین نیز، نسبت به افتادن این سامانه موشکی به دست حزب الله لبنان و به کارگیری آن در حمله به رژیم متبوعش هشدار داده بود.

این مقام مسئول صهیونیست،‌ با بیان اینکه تل‌آویو مراتب نگرانی زائد الوصف خود را به مقامات روسیه ابراز داشته است ، افزود: علت این نگرانی روشن است زیرا سلاحی که در روسیه – به علت وسعت زیادش-  دفاعی به شمار می‌رود؛ در منطقه خاورمیانه برای هجوم به کار گرفته می‌شود.

پیش از این، روسیه قرارداد فروش موشک‌های مخصوص سرنگونی هواپیما و موشک را با دمشق امضا کرد که به گفته ناظران و کارشناسان مسائل راهبردی این موشک‌های ساخت روسیه، بنیه دفاعی سوریه را تا سطح بالایی بهبود خواهد بخشید.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول