اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یکی از مسئولان روزنامه القدس العربی در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

علت استعفای عطوان از القدس العربی/ شایعه فروش روزنامه به امیر جدید قطر

یکی از همکاران نزدیک عبدالباری عطوان در روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی به تشریح دلایل استعفای سردبیر سابق این روزنامه از سمتش پرداخت و گفت: عبدالباری قبلا گفته بود روزی که دیگر نتوانم اعتقادات قلبی خودم را بنویسم از القدس العربی می‌روم.

علت استعفای عطوان از القدس العربی/ شایعه فروش روزنامه به امیر جدید قطر

"احمد المصری"‌ مسئول سایت روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس با اشاره به استعفای "عبدالباری عطوان" سردبیر سابق این روزنامه از سمت خود، گفت: عطوان در اثر تهدیدات و فشارهای محافل سیاسی و اطلاعاتی عربی و صهیونیستی دست به چنین اقدامی زده است.

وی ترک القدس العربی از سوی عبدالباری عطوان را خسارتی نه تنها برای این روزنامه بلکه برای همه رسانه‌های عربی خواند و افزود:‌ عطوان که در معرض فشارهای بسیار زیادی بوده به منظور تداوم فعالیت این روزنامه استعفای خود را تقدیم کرد. به مدت کوتاهی خانم «سناء العالول» معاون سابق عبدالباری عطوان، سکان تحریریه این روزنامه را به دست می‌گیرد و به زودی سردبیر معرفی خواهد شد.

المصری با بیان اینکه سردبیر آینده القدس العربی تا به این لحظه مشخص نشده است، افزود: عبدالباری عطوان به رسانه‌ بازخواهد گشت. شاید در یک روزنامه و شاید با یک شبکه تلویزیونی ولی کسی اطلاع دقیقی ندارد. احتمالا به مدت کوتاهی خانه نشین خواهد شد تا به خوبی فکر کند و بعد از آن تصمیم خود را درباره مرحله آینده‌ فعالیت‌هایش اتخاذ ‌کند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره شایعات فروش القدس العربی به شیخ حمد بن جاسم نخست وزیر سابق دوحه یا برخی دیگر از شخصیت‌های عربی گفت: شایعاتی مبنی بر خرید این روزنامه توسط شیخ تمیم امیر جدید قطر یا عربستان سعودی و.. شنیده‌ایم که البته این موضوعات در حد شایعه است و تایید نشده‌اند. بنده نیز اطلاعی از صحت ماجرا ندارم.

این همکار عطوان که از چندین سال پیش همکار او در القدس العربی بوده است، با بیان اینکه ماجرای استعفای سردبیر سابق القدس العربی طعم خوش اولین روز ماه مبارک رمضان را از ما گرفت، افزود: امروز ، روز کاری سخت بنده خواهد بود و نمی‌دانم چگونه پا در ساختمان این روزنامه بگذارم در حالی که عبدالباری دیگر برای همیشه از آنجا استعفا داده است.

وی با بیان اینکه عبدالباری توسط سازمان‌های جاسوسی و محافل سیاسی عربی تهدید به ترور شده است، گفت: شاید امروز اولین روزی باشد که عبدالباری با خیال راحت و بدون تهدید سپری کند.

المصری با اشاره به دریافت تماس‌های تلفنی بی شمار و نامه‌های فراوان در تهدید عبدالباری عطوان و فشار به وی جهت نگارش مطالبی مخالف اعتقاداتش گفت: عمده مخالفت‌ها با عبدالباری عطوان به جانبداری وی از حق است. عبدالباری قبلا گفته بود که روزی که دیگر نتوانم اعتقادات قلبی خودم را بنویسم از القدس العربی می‌روم. بنابراین امروز از القدس العربی استعفا داد زیرا دیگر نمی‌تواند آنچه را که به آن ایمان دارد را بنویسد.

وی با اشاره به تهدیدات معارضان سوریه علیه عبدالباری عطوان،‌ گفت: سردبیر سابق القدس العربی از سوی مخالفان سوریه و هم از سوی دمشق مورد انتقادات سخت قرار می‌گرفت. انتقادات بسیاری به خاطر مواضع حمایتی‌اش از ایران به سوی عطوان گسیل می‌شد.

انتهای پیام /ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول